Blk keje je tgk rumah bsepah istri asyik bau bawang, pndai uruskn anak je diri sndiri bsuk

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum, nak tanya, Isteri saya asyik kata penat dan macam-macam alasan sedangkan dia hanya suri rumah dan saya yang bekerja. Saya letih-letih bawa moto, mengantuk dan hampir-hampir kem4langan tapi dia pula, bila saya balik dia yang cakap penat, saya tengok Facebook banyak je dia pos itu ini, gambar makanan la dan macam-macam.

Saya rasa pening memikirnya bila saya ajak bersama dia kata tak larat, nanti saya kahwin lagi satu dia marah pula.

Dia setakat jaga rumah dan anak-anak je yang semua tiga orang, seorang tiga tahun, seorang 2 tahun dan seorang enam bulan.

Bengang pun ada bila malam dia terus je tidur, saya ni dia tidak layan ke apa ke, bila esok saya pergi kerja saya tak makan sarapan dia buat akan ‘touching’ bagai, “adoii, apa la kena dengan dia ni, tak faham ke apa?”

Kadang-kadang saya rasa malas nak balik rumah bila tengok rumah bersepah, tengok dia pun bau bawang, anak-anak bau wangi,

dia pula tak reti nak urus diri sendiri, “Urus anak pandai pulak kan? urus diri sendiri tak boleh?”

Saya sudah tak tahu nak kata apa, dia punya cemburu bukan main kuat, saya malas nak layan kadang-kadang tu, tolong la saya,

dah tak tahu nak buat apa, umur muda lagi, baru 26 dan macam apa saya tengok. diri tidak terurus.. meluat.. geli pun ada.

KISAH KE 2. Suami dh jijik dgn bini. Bini pulak beria nk mengandung lagi. Beria mintak suami layan dia atas katil. Suami tak nak layan lepastu ini yg bini lakukan masa suami menolak.  Isteri hargai aku time nak buat anak je ” 

Assalamualaikum. Aku ada nak share kisah rumah tangga yang jarang dengar kedua-dua mentua baik sangat dengan menantu tetapi hubungan tetap bergoyang.

Selalu yang didengar masalah akibat mentua, mak ayah yang selalu masuk campur, tapi kisah aku ni lain, mentua kedua-dua belah anggap menantu lebih pada anak sendiri

Aku seorang suami, usia perkahwinan baru menjengah 6 tahun dan alhamdulillah dikurniakan dengan 3 zuriat yang sangat baik.

Isteri pula berumur 2 tahun lebih dari aku. Pada awal perkahwinan, alhamdulillah semuanya baik, kenal tak lama lebih kurang 2 bulan sebab kawan 1 uni dan terus nikah dan dikurniakan puteri sulong dalam tahun yang sama.

Mentua pula sangat baik dan seluruh keluarga sayangkan isteri aku, kami tinggal jauh di borneo kerana bertugas disana, setiap kali pulang kampung halaman mesti ada hadiah diberi kepada isteri dan anak2.

Sama juga dengan aku, mak ayah isteri aku sangat baik dan selalu layan sampai aku segan dengan anak2 dan biras yang lain.

Kisah kucar-kacir bermula lepas anak kedua dilahirkan di bumi kenyalang, akibat tidak dapat pulang ke kampung isteri seperti bersalin anak pertama,

aku menjaga isteri selepas berpantang sendiri dengan dibantu kakak aku yang datang sekejap untuk tolong jaga anak sulong.

Lepas saja bersalin, em0si isteri jadi kurang stabil, dia cakap aku tidak lagi ambil berat dengan dia.Aku faham dengan perasaan selepas bersalin yang perlukn perhatian,

tapi dengan kerja yang pulang sampai jam 5 dan untuk menguruskan anak pertama dan masak untuk isteri serta mengemas rumah lagi, aku tidak sempat nak betul betul jaga dia dengan penuh perhatian.

Pernah seingat aku dari mula mula kahwin sampai 6 tahun ni, sudah 4 kali dia mohon perpisahan dengan aku bila setiap kali brbalah.

Tapi brbalah dalam diam, tiba tiba masuk mesej dan dia tak bercakap pon depan depan. Isteri aku jenis pendiam dan tidak suka berkongsi cerita.

Kalau di ajak berbincang dia hanya akan cakap tak ada apa2 dan diam bila ditanya.

Selepas kali ke-4 diminta dilepaskan aku pon rasa down sangat, sampai aku berserah dan cakap kalau la itu kemahuan dia,

boleh aku turutkan tapi tunggu sampai balik kampung, aku hantar dia balik ke keluarga dia.

Bila dengar begitu, isteri terduduk. Terus dia mohon maaf dengan aku dan tak pernah cakap lagi tentang tu.

Tapi masalahnya sampai sekarang bila ada yang tidak kena mesti dia akan diam dan bercakap langsung.

Tapi kalau depan anak anak dan keluarga masing masing pandai sembunyikan macam kami tiada apa berlaku, bila kami berdua sendiri sampai seminggu tak bercakap walaupon duduk bersebelahan.

Aku masih lagi mencari salah silap aku dimana, sebabnya kerja rumah seperti mengemas dan menyapu, basuh, jemur lipat dan menggantung kain semua aku yang buat termasuk baju sendiri anak anak dan dia.

Ni bukan cerita nak up diri, tapi dia yang mengaku aku yang buat semuanya dari mula mula kahwin. Dia cuma perlu iron baju kerja dan masak kadang kadang.

Aku pula akan tanya, nak masak tak harini, kalau tak nak memang aku akan beli sahaja dan dia tak perlu masak.

6 tahun perkahwinan, tak sampai 10 kali dia buat kerja rumah walaupon baju dia sudah dilipat,

sengaja aku tinggal disitu untuk simpan dalam almari tapi tetap tak bergerak walaupon dah 2 minggu.

Dia lebih banyak jaga anak dari aku sebab tu aku tak kisah sangat tentang kerja rumah.

Tapi aku juga sama sama jaga anak dan uruskan anak seperti mandi dan suap makan serta ajar anak.

Aku tak berkira untuk anak dan isteri, apa saja yang mereka nak makan aku akan penuhi.

Gaji tidaklah besar sangat dengan setahun 3 kali pulang dari borneo, duit banyak habis untuk tiket flight sampaikan sejujurnya aku dah kerja 8 tahun tapi tiada simpanan.

Tapi alhamdulillah semua cukup setiap bulan cuma aku ni suka berbelanja untuk anak dan isteri kalau ada lebihan wang sebab tu takda simpanan dan untuk aku tak kisah pon untuk aku tak ada apa.

Cuma yang aku terkilan, sampai sekarang tak dapat nak belikan barang kemas untuk isteri walaupon dia tak pernah minta.

Cuma mak cik aku ada bagi seutas gelang tangan dia untuk isteri aku sebagai hadiah.

Baiknya keluarga aku sampaikan aku anak saudara sendiri tak pernah dibagi apa apa tapi isteri dibagi pakaian dan banyak lagi barang lain tapi aku tak kisah asal dia bahagia.

Bab hubungan pula agak dingin, kadang kadang sebulan hanya sekali atau 2 kali sahaja itu pon selepas berkali kali dipujuk dan kadang kadang tiada langsung pon pernah.

Tapi lain pula sekarang, sebab isteri nak hamil anak ke-4, bersungguh sungguh dia minta sampaikan aku rasa aku ni hanya diperlukn bila nak zuriat

. Bila sudah mengandung dia banyak memberi alasan bila nak berhubungan. Lepas bersalin dia akan berpantang 150 hari,

aku tak kisah pon sebab untuk kesihatan dia juga tapi lepas pantang pon dia endah tak endah ja dengan aku.

Dah hampir 2 bulan aku duduk dirumah mentua musim PKP ni sebab tak dapat balik ke borneo. Dan isteri aku kembali dengan perangai diam dia bila ada yang tak kena.

Masalahnya aku pon tak tahu salah apa yang aku buat sampai 2 minggu kami tak bercakap sedangkan aku sudah buat kerja rumah walaupon dirumah mentua.

Cuci, lipat pakaian, urus anak dan aku dah turuti semua kehendak apa yang dipesan, semuanya aku beli walaupon terpaksa meredah di musim PKP ni.

Sejujurnya bila jadi begini terus akan datang 1 perasaan tawar hati dengan isteri.

Aku hanya bertahan untuk anak anak saja sebab bila jadi begini dan anak anak buat perangai.

Dia akan marahkan anak anak sebab em0si tak stabil sebab berdiam diri dan tidak mahu berbincang apatah lagi bercakap, hanya memendam perasaan.

Aku terima ujian ini dengan redha. kedua-dua keluarga sangat baik, aku tak sanggup nak luk4kan hati kedua mentua dan mak ayah aku andai jalan perpisahan adalah yang terakhir.

Setiap kali aku terdetik di hati, aku cuba bayangkan wajah keempat orang tua yang akan sedih dan terbayang anak anak aku.

Aku juga tak sanggup nak biarkan kedua dua anak kami membesar tanpa cukup kasih sayang ayah dan ibu. Doakan aku kuat agar menjadi seorang suami yang penyabar dan soleh.

KISAH KE 3. Kelakar habisss ” Time bersama dengan suami aku ternampak sesuatu di pungung suami “

Assalam min.. Aku nak cite ni. Sila hide fb aku yer.. Dah 2,3 hari aku duk pikir dah naik pening dah Dah beberapa hari aku xbersama suami disebabkan dia penat berkerja .

Suami aku agak berkerjaya beragama org nya sibuk sana sini. Masa hari isnin yg lepas dia balik awal dan aku bersama dengan dia.. Duk syok2 bersama dia aku ada bau sesuatu yg busuk..

Duk syok2 bersama tu. Aku tengok pungung suami aku ada taik min. Kuning min.

Aku layan laa suami aku xnak hampakan dia, lagipun aku segan nak bagitahu dia takut dia malu nati, aku nak tahan je min oi tahan muntah, allah busuk min

Persoalan aku sekarang nape suami aku jadi gitu, dia lupa basuh berak ke? Dia basuk x cuci ke

Atau dia terkentut keluar taik ke Perlu x aku cakap kat suami aku balik – KRT

KOMEN NETIZEN PALING KELAKAR

Zakiah. Makcik malu nak bagitau dekat dia sorang, tapi tak malu cerita dekat beratus2 orang pasal dia..admin up muka makcik ni nanti kami collect duit belanja admin mcd..Haha

Ahmad Kubinuddin. Cmne ko blh tgk punggung laki ko plk ni .. laki ko tunggang ko ke atau ko y tunggang laki ko confius plk aq ptg2 ni Salwa Aini

Yg aku pelik posisi ape yg korang buat sampai kau nmpk taik kt punggung suami

Suami ganyang kau atau kau yg ganyang suami.Pening aku duk fikir psal ni.Malu Malu Rima

Ko hati2 sikit kak.. Kau check balik laki kau tue.. Mcm mna boleh terkeluar benda tu sewenang²nya..hhahahhah.. Zaman skrg ni.. Dpn jalan..blkg pon ada highway juga..ahahhahaha..

Azlina Hamezah. pakat duk gelak je…bkn nk tolong setel problem bini laki yg alim berkerjaya agama dan sibuk sana sini nih….

jap nk gelak jugak kiranya 69 position kot yg terbau dan ternampak nih….hehehem ok lah, xdak salah nya kalau awk bg tau dia psl taik tu…

tp biar kena caranya, awk boleh je buat2 gurau tanya awk tadi ada buang air besar ke sbb ada ttinggal skit ni…

lain kali cuci betul2, bebel dia sikit..hahaa, nk kata geng kunyit, orgnya alim agama..dan selera pd wanita tetap ada tu…

mgkin buasir tak laki awk, jadi bila dia klimaks dua2 ekzos dia keluar asap….tu bhaya kena belajar tahan pernafasan, awk perlu lah cakap benda2 camni, berkait habis dgn ibadah dan tugasan harian dia org beragama….tp terlupa cuci kot.eh..eh…Dnan Pakcu