Hampir bvn0h diri, tergiilakn org lain sehingga putus tunang. Rupanya disiihir

Rahsiakan pertunangan hebahkan perkahwinan, nasihat itu sememangnya betul dan perlu di ambil serius. Bukan sahaja syaitan yang tidak suka anak adam berkahwin tetapi ramai manusia yang berhati hitam dengki dan mungkin sanggup melakukan apa sahaja supaya kita tidak bahagia. Jika bahagia seeloknya soroklah supaya dapat mengelakkan mata mata orang yang berdengki.

Perkongsian dari adik Sya Aisyahra di ruangan fb nya membuatkan ramai terkesan dengan cerita yang dia kongsikan. Pengalaman di sihiir tanpa sedar dan mengalami depr3sion yang ter0k kerana di siihir. Jom kita baca sebagai pengajaran bersama.

Dugaan bertunang itu benar, dugaan dpression itu benar, aku cuba bangun dan kuat balik, setahun dishir tanpa sedar. Bismillah. Sebenarnya dah lama simpan rasa untuk share, tapi masih rasa tkut. Harini kuatkan semangat untuk menulis. Ada kebaikan boleh ambik iktibar bersama, jika khilaf dan salah itu kekurangan saya. Wallahualam. Posting ini panjang, sy halalkan share jika utk kebaikan.

Jun 2019. Aku bermula jadi tunangan orang. Segalanya nampak smooth walaupn sebulan sebelum (ramadhan) aku rasa mcm salah buat keputusan. Boleh dikatakan setiap hari menangis dan sedih.. (Perasaan mula berkecamuk)

Atas pujukan keluarga dan layanan baik si dia, kami bertunang. Tarikh sepatutnya aku nikah pada Oktober 2019 (bulan 10 selepas tunang 3 bulan sperti dirancang)

Tak sampai seminggu bertunang, aku makin rasa mnyesal bertunang, rasa memberontak dan perlahan2 agresif. Berkali-kali aku meng4muk nak terjun dari kereta, bergduh dengan family, cederakan diri sendiri dan 2 kali dibisik sy4itan untuk bnvh diri. Allahu

Dalam tempoh tu, mcm2 lagi dugaan lalui, aku tergiilakan orang lain, aku banyak buat perangai terok2 supaya tunang aku tak tahan, dengan fmly pun rasa porak peranda bergduh adik beradik. Aku mula suka menyendiri, layan perasaan dan murung.

2 kali percubaan untuk ikhtiar cara kampung, tapi tak jalan. (Allah belum izin) Aku makin agresif dan murung sampai tak makan. 2 kali aku pengsan tiba2 sebab skit kepala melampau. Masa kena w4rded, jntung otak semua doc check, Alhamdulillah takda peny4kit cumanya aku diberikan surat panic attack dan next checkup utk anx1ety dis0rder dan sesi kaunseling.

Aku degil sangat kalau keluarga nak bawak jumpa ustaz. Aku yakin yang aku sihat.(kononnya)

Pendekkan cerita, macam2 s4kit yang aku lalui dan buatkan orang sekeliling aku s4kit sekali dengan perangai aku,
(Ayah, kalaulah ayah ada, mesti mak tak sorang2 fikirkan cik nangis risaukan cik

Puas berjuang, 2 kali putus tunang. Wallahualam masih ada harapan dibaiki atau tidak itu rencana allah aku serahkn, sbb kita sudah usaha.

Sampaikan awal Ogos baru ni, ada hamba Allah datang nasihat aku suruh berubat. Sebab dia tegur aku terlalu ‘lain’. Dalam tempoh aku berperang nak ‘berubat’, tubuh aku seolah interaksi dan berprang. Badan rasa berat, s4kit2 sendi, hilang semangat, rasa putus asa untuk hidup, s4kit kepala yang berterusan, panas kaki seperti terkena air rebusan cili. Dan s4kit luar dari kebiasaan. Siksa Allah shj tau.

Sampailah satu hari Allah bukakan jalan aku berjumpa Ustaz di Darussyifa kedah. (Perubatan Islam 100% dgn rukhyah dan bacaan Al quran shj)

Allahu, disinilah terungkai satu dugaan terhebat selama 25tahun aku di atas bumi Allah. Setahun lebih bendasing menumpang dan kawal utk aku jdi bukan diri aku. Hanya Allah yg tahu peritnya dugaan selama setahun lebih disihiir oleh manusia kianat yg berhajat nak aku tak jadi kahwin dan seterusnya nk jdikan aku giila.

difahamkan ketika sya tak sedar, ‘ia’ mengaku dihantar oleh seorang prempuan, yang niatnya cuma nk hidup sya porak peranda & hncur.

PESAN SYA, JANGAN SESEKALI RASA TAKUT UNTUK IKHTIAR BERUBAT, KITA ADA ALLAH YANG SATU. Allah izin kesembuhan buat Kita InshaAllah, sesiapapun tidak punya kuasa selainNya.

Alhamdulillah sekarang aku dalam tempoh rawatan susulan dan InshaAllah doakan aku sihat dan sembuh balik dari segala yg tak baik. Aku dah redha dgn segalanya sebab aku yakin pasti ada hikmah dan bahagia yang Allah dan siap utk mereka yang diuji hebat.

Apa yang dapat dikongsikan moga menjadi pedoman buat semua. Iktibar utk

1) Rahsiakan pertunangan, hebahkan pernikahan. (Sebab selain syaitan, mungkin ada manusia yg akn khianat dan dengki dengan kita dlm kita sedar mahupun tidak)

2) Dugaan bertunang itu sememangnya berat. Utk adik2 kat luar sana yang berhajat nak tunang lama 2 3 tahun baru kahwin, fikirlah berkali2 sebab msa tunang ni bkn sahaja kau diuji dengan perasaan, duit, keluarga malah diuji dengan rasa penyesalan, nak orang lain, teringat kek4sih lama, rasa tak layak, nak putus, takmau kahwin, benci & sbgainya.

3) Jangan selalu overthinking. Jangan paksa diri kau fikir terlalu jauh. Takut nanti kahwin hidup susah, kahwin lambat dapat anak, kahwin tak bahagia, selalu gduh, bercrai berai.. jangan fikirkan mcm tu. JANGAN Semua tu bisikan sy4itan supaya kau lalai, tak nikah dan terus dlm maksiat. Set4n kan suka org couple ja kahwin takleh la pahala dia taksuka

4) Selalu komunikasi dengan pasngan.
Jangan selalu gduh sampai tak cuba cari kata putus. Ada hal boleh mintk pendapat keluarga, dan ada jugak hal yang jangan dulu libatkn orang tua sebab takut makin memburuk. Tenang dan cuba banyakkan diri bercerita, fahamkn pasngan dn org sekeliling.

5) Selalu jaga tiang kita, Solat Quran dan Doa. Senjata tu. Kadang kita lepas kat sini kita makin lost (Tera solat pun kena siihir nauzubillah, tapi sekurangnya aku bertahan utk terus hidup sebab pegangan tu Allah msih jaga, Alhamdulillah

6) Jangan takut untuk dapatkan rawatan. Kaunseling keluarga, ustaz dan rawatan Islam (rukyah dgn bacaan ayat Al quran). Kadang kita sendiri mmg taktau yang kita ‘saakit’ sampaikan mudarat baru kita jumpa jalan. Jangan menyerah untk ikhtiar selagi ada cara, InshaAllah Allah izin.

Dunia makin hampir dgn khiamat. Dimana manusia melakukan syirik kepada Tuhan dan berbangga-bangga denganNya. Untuk sesiapa yang alami nasib sepertiku, sya doakan Allah permudahkn jalan kalian sembuh kembali.

Untuk sesiapa yang sanggup s1hir orang ni, yakinlah semua ditangan dia. Takut nanti azab kt sana tak tertanggung buat orang mcm tu. Baliklah ke pangkal jalan, kita semua milik dia.

Maaf posting yang panjang. Harap dapat jd ikhtibar dan sekaligus nak bersihkan jika ada salah fhm dan fitnah dari orang luar. Sya dah penat sangat nak hadap mcm2, doakan semuanya baik2. Untuk yg selalu kata dan cakap mcm2 sebelum ni takpa sya maafkan dah. Doakan sya terus kuat smgat, sihat dan bahagia. Amiin yaa rabb

Apa reaksi warganet

Yaa Fisol Salleh, Sbb tu kena kecikkan circle berkawan .. kadang yang dengki bukan orang jauh pun orang dekat² jugak. N kurangkan tunjuk benda yang bahagia² kat orang . Orang ni kita tak taw. Kadang kita tak kenai pun orang tu. Tapi kalau dia dah start rasa iri hati dengan kita. Macam² boleh jadi .

Mumu El Qadrawi, Apa yg awk lalui sy dh lalui tahun 2016 dl.. jaln cerita kita sama cuma si penghantar tu berbeza bkn dr perempuan tp dr lelaki..yg alamai je akan rasa ape yg di ceritakan.. pedih kalau nak di ceritakan.. cukup lah yg pernah rasa je tahu.

Siti Fairus, Mcm sy,bertunang pn org xthu,tp dugaan msti ada jgk walaupun xteruk,1thn 3bln kmi bertunang, alhamdulillah dah di ijab kabul kn dah 4thn,pada adk2 atau sesiapa,tlg lah klu brtunang tu jgn hebahkan,klu nk bgtau pn cukup hnya skli shja,kita xthu siapa suka,siapa xsuka kt kita.

Farahdina, Yaa Allah sya, patutlah sya makin menyepi hmm nampak sya post kerap pi klinik kerap lemah badan kerap saakit. InsyaAllah sya, sama sama kita doa semoga Allah sentiasa lindungi kita kat mana kita berada.

Nak makan apa apa nak buat apa apa pun sebelum tu baca bismillahillazilayadurrumaa’mihisyaiunfilardiwalafissamaihwahuwassamilula”lim insyaAllah Allah perlihara kita dari sebarang perkara yg buruk. Aamiin. Semoga kita sama sama dilindungi sya, semoga sya cepat sembuh semoga rezeki sya melimpah ruah. Semua sayang syaaa, berjuang lah utk bahagiakan diri sendiri dan famili.

Intan Nureez, keadaan kita sama . sy lepas btunang kena s1hir . lama juga nak sihat nasib masa tu suami kuat bertahan .. macam macam perubatan last ada pkerja ayah dia pndai guna ayat alquran. lpas pada tu sihat smpai skrg .alhamdulillah

Semoga Sya Aisyahra kembali sihat sepenuhnya dan kuat menghadapi setiap ujian dari Allah.

Sumber : FB Sya Aisyahra