Tergerak hati nak blk rumah ketika berpantang, terkejut tgk cadar bilik penuh dgn air nafsu

Foto sekadar hiasan. Lebih kurang setahun lepas, saya pernah sekali menuntut ceraai dari suami kerana dia berlaku cur4ng terhadap saya ketika mengandung anak pertama.Tetapi dek kerana saya masih sayangkan perhubungan kami, saya dan dia rujuk semula. Alhamdulillah, selepas kejadian itu, hubungan kami kembali pulih. Dia berjanji tidak akan mengulangi perbuatannya itu lagi.

Saya percaya, kerana ada perkara yang membuatkan dia serik yang tidak dapat saya kongsikan bersama.

Tidak lama selepas kami kembali bersama, saya dikurniakan cahaya mata kedua. Alhamdulillah, kami sangat gembira.

Dah dapat sepasang, maka lengkaplah keluarga kami. Iya, kami memang merancang inginkan dua anak sahaja.

Selepas bersalin anak kedua, saya pulang ke kampung untuk berpantang. Maka tinggallah si suami di rumah keseorangan.

Saya risau, risau makan minumnya tidak terjaga. Tetapi dia menenangkan hati saya, usah difikirkan sangat tentang dirinya.

Tahulah dia nak ‘survive’ di rumah tanpa isteri. Lagipun, bukannya dia tidak pernah melalui hari-hari seperti itu.

Sehinggalah ke suatu hari (beberapa hari sebelum tamat tempoh berpantang), saya rasa macam tidak sedap hati. Gelisah tak tentu arah, tak tahu apa penyebabnya.

Lalu saya mengambil keputusan untuk pulang ke rumah di Kuala Lumpur tanpa memberitahu suami.

Sampai di rumah, alangkah terkejutnya saya. Hanya Allah saja yang tahu bagaimana perasaan saya pada ketika itu.

Dalam rumah, penuh dengan barang-barang milik perempuan itu. Baju, alat solek, syampu dan sebagai, lengkap, bagaikan perempuan itu isterinya yang sah.

Paling menyakitkan hati, suami siap letak gambar perempuan itu dalam bilik tidur kami

Cadar di atas katil, penuh dengan kesan-kesan air nafsu. Saya terduduk dan hampir pitam melihat kesemua itu.

Saya menunggu dia balik, saya minta penjelasan darinya. Wajahnya sayu penuh dengan kekesalan dan tidak berhenti-henti meminta maaf pada saya.

Hati dan jiwa saya terasa dirobek dengan pis4u yang tajam. Saya sudah hilaang rasa cinta pada dirinya.

Apabila ditanya, siapakah perempuan itu. Dia agak berat hati untuk mendedahkannya. Namun setelah dipaksa, perempuan itu adalah rakan sepejabatnya.

Punca kegelisahan saya telah terjawab. Peluang kedua yang saya beri telah disia-siakan. Saya buntu.. sudahlah saya baru saja berhenti kerja di awal waktu mengandung anak kedua.

Entah apa tindakan yang patut saya buat. Saya bimbang dengan nasib anak-anak. Apakah saya patut berceraai saja dengan dia?

KISAH KE 2. Ketika aku dalam pantang, suami kantoi cur4ng dengan kawan baik aku sendiri. Aku percayakan kawan aku dah anggap seperti keluarga tapi dia senyap senyap goda suami aku…aku layan suami seperti raja tapi ini yang dia balas untuk aku. Suatu hari itu aku dah tak tahan, aku tekad untuk izinkan….

Assalamualaikum admin.. inilah kisah kehidupan aku Catatan Pada suamiku yang berpoligami tanpa kerelaan aku Peringatan untuk lelaki di luar sana) Aku Bangun pagi seawal 5 pagi, siap2 kan anak sekolah dan bekal, drive hantar anak sekolah.

Balik rumah siapkan sarapan suami.. kejut2 tak nak bangun.. jam dah pkul 9. kami berniaga Restoran min. setiap hari macam tak ada perubahan dalam hidup dia..

Kadang aku macam give up nk kejut. Suami aku Macam tak ada wawasan. Suka keluar malam konon pergi gim, balik pkul 2-3 pagi dengan alasan masak di restoran. (Restoran aku hanya jual makanan tengahari)

Aku pulak bukan jenis suka membebel. Siap2 aku dan dia ke restoran yang kami usahakan.

Siap2 masak aku ambil anak balik sekolah, kadang waktu diorang balik tak sama, ada yang ada kelas tambahan, maka berulang alik lah aku seharian.

Jarak ke sekolah angaran 10 km. Hantar pulak sekolah agama. Ambil sekolah agama lepas maghrib siap nak anta tusyen pulak. Suami sebok aktiviti gim.

Pkul 10 ambil anak 2 tusyen, kadang si kecil tidur aku suruh suami ambil, dia herdik aku, so aku drive lah, kadang si kecil merengek2, drive lah aku dengan anak kat steering.

kadang aku nk makan pun tak sempat. Suami aku lek lek je.. aktiviti dia.. aku tak kisah min.. aku relakan sebab aku tak nak dia kata aku kongkong.

kadang malam minggu dengan aktiviti berkereta. Balik subuh. Kehidupan harian aku bertemankan anak3.

Aku meniaga sambil jaga anak Kesana kemari cari barang aktiviti anak, pergi ambil report kad, masak di rumah, masak di restoran, masak untuk catering, beli barang keperluan meniaga, sidai baju, lipat baju, iron baju anak,

kemas rumah, mop lantai, kadang kakak aku atau suami suruh aku kesana kemari ambil anak diorang, belum lagi anak3 merengek ajak pergi sana, pergi sini,mak aku pulak ajak pergi sana, pergi sini.. tapi aku enjoy min,

kepuasan aku untuk buat semua ni walaupun aku dalam pantang semua aku buat tapi suami aku tak ada belas kesian ke kat isteri kamu ni? kau duakan aku, sedangkan kita, sama2 cari nafkah,

kadang suami aku tak cukup bayar sewa, bayar kereta, clearkan cek aku tolong top up kan, nak bayar tusyen anak pun kadang suami tak ada duit.

Nak pergi bercuti pun kadang suami tak cukup duit, aku tak nak pergi tapi di herdik. Barang kemas aku berbelas ribu bergadai,

Personal loan dia buat atas nama aku dah berbulan2 tak bayar dekat 10k hutang barang basah dan kering ,personal loan dan lain anggaran 30-50k. Pernah kereta aku ditarik, dia tak dapat bayar.

Tup tup kantoi suami aku cur4ng bulan September 2017, dengan kawan baik aku sendiri min mereka Hampir 3 tahun berskandal.

Aku percaya kawan aku tu ada suami dan anak 3 orang.. tapi rupanya dia janda.. suami dan perempuan tu tipu aku min,

selama ni aku sentiasa layan dia dan anak3 dia, bawa pergi bercuti, bersiraturrahim dengan keluarga aku dan suami.

Tapi rupanya tikam belakang aku, berniat tak baik dekat keluarga aku. Diorang cakap dah nikah sindiket, tp kantoi tipu lagi rupanya, baru nikah bulan November 2017.

Allahuakhbar min, jiwa aku skit, merana dengan permainan diorang min. Tau tak apa alasan suami aku sebab cari lain, dia kata aku tak hargai dia, aku tak dengar luahan hati dia, aku suka perli dia, tak hormat dia.

Min, aku sangkal semua dakwaan dia min, tau tak aku layan suami macam mana Breakfast pun atas katil kuku pun aku yang potongkan tak lebih mesra ke aku min?

Allah nak tunjukkan, Bini baru dia sekarang bapak segala kaki ngalan dan smoker.

Suamiku klau lah kau tau, aku dah penat berkorban, aku telan semua segala kekurangan diri kamu kerana kamu yang aku pilih.

Satu lagi perniagaan adalah warisan keluarga aku, aku diminta serahkan dekat suami kerana katanya dia ingin jadi lelaki sejati. ok, aku serahkan, tapi rupanya dalam hati dia ada perempuan lain.

Aku pernah berceraai awal tahun 2018, kerana suami sentiasa burukkan aku dan bandingkan isteri yang kedua.

Seminggu aku bergelar janda, suami merayu2 untuk bersama, memang sekerasnya aku menolak dan rujuk kami sah, sebenarnya aku serik untuk kembali kepada dia dan sekarang dia tak ada pekerjaan dan hanya bawa grab..

Grab pun guna kereta aku min. Sekarang nafkah pun dia tak bagi min, dari awal kami kawin, kami menetap di rumah ibu bapa aku.

Dia cakap dia tak mampu sediakan aku rumah sebab seblum ni dia kerja dengan mak bapak aku.. tapi aku dah beri dia peluang untuk jadi tokey restoran, mampu pula dia berkawin lain.

Suami suka salahkan keluarga aku, tapi bapak aku lah yang bayarkan 10 saman dia dan buatkan lesen kereta, motor dan GDL.

Suami aku totally berubah bila berkwin lain, dah pandai naik tangan, sumpah seranah, tunjukkan senjata tajam, ugut2.

Belum lagi keluarga suami kata aku tak reti bersyukur dan madu aku fitnah aku bomohkan suami.

Ida, puaskah kau buat keluarga aku macam ni? bahagia kah kau? Aku ke dia yang tak reti bersyukur..?