Bkn salah aku jadi perampas, isteri ptama yg tak pandai layan hormat suami sbb tu suami dia cari aku

Foto sekadar hiasan. Salam min.. tolong hide profile saya.. saya nak cakap pasal kawin dua.. saya isteri no 2 tapi kesalahan bukan 100% kat saya.. saya kenal somi saya satu tempat kerja dari kawan sampai bercinta dan berkawin sepanjang tempoh kami berkawan tak penah suami buruk kan dia.. tapi memang bini dia jenis kurang ajar.. suami ot balik lambat skit.. dia msnjerit kat telefon..

masa tu kami hanya kawan.. saya tanye la.. asal bini ko jerit2.. bini aku memang cakap kuat.. yelah kami satu tsmpat kerja..tapi dalam masa yang sama..

suami saya masa tu selalu usik2 saya selalu bagi pendapat kalu saya ade masalah sampai la timbul bibit cinta.. tapi tak pernah sekali pun dia buruk kan bini dia da kami kawin senyap2..

pendek kan cerita . bini dia dapat tahu.. mengmuk kemain.. ugut bunh diri la.. sampai suami terpaksa ceraaikn saya walupun saya dalam keadaan hamil..

dia tak peduli.. dia kata suami hak dia sorang.. panggil suami keturunan bbi.. sndal tapi suami tak melawan pun sebab sayang dia dan anak2.. kami rujuk balik.. bile dia dapat tahu.. dia mengmuk..

dia buat rancangn konon2 saya ni ilmu suami dia.. bagi suami makan kotor dan hantar benda kat dia.. buruk2 kan saya kat mak mentua..

padahal sebelum tu mak mentua baik dengan saya.. cerita perangai dia kasar dengan suami.. minta duit depan2 mak merntua.. beli barang berkira.. gduh depan anak2..

bergduh bawa lari anak.. bawa lari kete suami.. tapi suami tak boleh melawn sebab suami anak laki seoorang..

belah bini dia mak bapk back up.. suami sabar.. dan buat keputsqn tingglkn saya dan anak sebab bini dia ugut macam2? dan kami dalam proses ceraai.. dan bini dia akan selalu meseg cakap somi tak sayang saya dan anak2 da..

suami cume kesian saya dan anak2.. buruk2 kan saya dengan mentua sampai bergduh.. salah saya ke jadi isteri no 2? selepas masalah ni..

saya penah tanye.. pernah kah abang doa supaya bini abang brubah jadi isteri yang abang nak selama bertahun abang kawin dengan dia? ye pernah.. dan sayang mncul memenuhi ape yang abang nak..

saya tak kesah sebenarnye suami saya tingglkan saya demi bini dia.. tapi sikap bini dia tak boleh tnggu saya brsalin dan m4ki hamun saya dan keluarga saya.. dan panggil suami dia dengan pnggilan tak elok..dan bruk2 kan saya..

lagipun tak bole salahkn saya 100%.. sebab diri sendri berperngai teruk.. sebab tu suami cari lain.. suami banyak bersabr pun sebab fikir sayang anak… jadi saya mohon masyarakat jangan salahkn bini kedua je..

kami pun rela brceraai cara baik demi kebahagian suami kami.. tapi bini pertama sentiase anggap kami perampas..

KISAH KE 2. Suami banyak kali curaang dan terlanjur dengan perempuan simpanan dia. Aku minta dia kahwin lagi tapi dia tak nak dengan alasan tak boleh bahagi masa dan layanan dan berjanji tidak akan berzina lagi. Satu hari aku tengah berpantang dia kantoi terlanjur lagi, aku meroyan teruk dan cederakan baby aku sendiri…..

Salam,admin.Tolong hide profile saya.saya berumur akhir 30an dan suami saya akan berumur 40 thn tak lama lagi. tahun ni hampir 10 tahun pkahwinan kita orang ada 1 anak perempuan 4 tahun lebih, selepas menunggu hampir 5 tahun.

Beberapa bulan sebelum saya mengandung, suami saya ada affair dengan perempuan lain. semuanya terbongkar bila kandungan saya 8 bulan, saya tergerak hati untuk membaca email fb dia dan whatapps dia.

h4ncur hati saya masa tu. orang lain mgandung anak pertama selepas bertahun menunggu akan rasai pgalaman yang sgt mgembirakan tapi sebaliknya untuk saya.

saya tak marah kalau dia nak kawin 2 sebab saya tau dia mampu, tapi saya rasa marah sebab dia tipu saya.

Saya berdepan dengan dia tanya pasal perkara tu. mula2 dia tak nak menggaku tapi bila saya sebut nama perempuan tu, akhirnya dia mengaku.

Lagi h4ncur hati saya bila dapat tau yang dia orang dah banyak kali terlanjur. Saya izinkan dia kawin dengan perempuan tu, tapi dia yang tak nak atas alasan dia tak mampu adil dari segi masa dan layanan kalau dia kawin 2.

Ingatkn perkara tu berakhir kt situ, hati saya bertambah h4ncur bila saya dapat tau diaorang terlanjur lagi pada ptemuan terakhir dia orang, iaitu beberapa hari sebelum saya lahirkan anak saya di kampung saya.

Saya dapat tau semasa saya berpantang, meroyan saya masa tu smpi penah terlintas untuk cederakan anak sebab ketidakstabilan emosi saya masa tu.

nasib mak saya offer tolong jaga anak saya sampi umur dia hampir setahun di kampung. Sejak tu, saya agak dingin dengan suami sebab dah kianati kepercayaan saya.

saya jaga aib dia depan keluarga dia sebab tak nak adik beradik dia hilal4ng hormat kat dia sebagai abang sulung. dia bjanji nak berubah.

Setelah hampir 4 tahun lebih perkara tu berlalu, atas nasihat kawan rapat saya, saya cuba untuk lembutu kan hati saya untuk terima dia blik.

Tapi, bila saya dah berlembut hati untuk pupuk blik perasaan sayang tu, saya dapat kesan lagi yang dia ada berkenalan dengan perempuan lain lagi.

Malah perbualan dia orang macam sepasang kek4sih, ade ayat rindu ayat suka. Saya dah tak tau nak fikir ape. Tolong jangan kecam saya. I need advice dan kata2 motivasi dari netizen. Terima kasih admin.

Kisah rumah tangga