Mak mertua pksa aku spya setuju suami aku kahwin lagi. Prm tu kaya blh beli apa saje utk mak mertua

Foto sekadar hiasan. Assalam. hide profile saya. Tq Suami tetap nak kwin lain. Saya tau saya bukan isteri yang baik sebab suami cakap saya ni tak hormat kat dia dan kuat melawan, tak macam perempuan tu dia kata baik tak mlwan dia, jadi kat situ dia pska saya untuk hidup bermadu. Saya minta delepaskan dia tak nk dia cakap fkir anak3. Kat sani sape tak fkir anak saya ke dia?

Saya minta dia hidup dengn saya dan anam dia tetap bawa perempuan tu dalam hidup kami dan tak boleh hidup tanpa perempuan tu dan saya..

dia kata tak boleh lepaskan dua2 dah.. walaupun dia tak mmpu dari segi kewangan.. saya rela undari diri di sebab kan ppuan tu tak nak mngalah.saya pelik, perempuan tu nak kan jugak suami sedangkn dia tau yang kami ni tak berapa ada..

perempuan tu ada pangkat dan bergaji tinggi.. saya pun bekerja dalam sektor kerajaan dan suami pun sama.

cuma kewangan cukup2 untuk kehidupan kami 5 beranak…senang kata kami dari jabatan yang sama..

saya tak kesah kalau sama2 membntu dan tak pernah minta nafkah dari suami sebab saya tau dia tak mmpu.. tapi dia kata nak kwin….perempuan tu pun tau dia tak mampu tapi nak jugak laki orang..

saya daa penat daa bergduh m4ki hamun laki dan perempuan tu..( kt situ nampklah saya jahat bila gduh sebab memang saya m4ki hamun habis keluar benda jahat kat mulut ni. )

banyak kali pegi pejabat agama tapi takda kerjasama dari pihak suami.. penah buat repot kat jabatan dan repot polis pasal mereka tapi terpakse tarik repot sebab dia kata tak ada hubungan dengan perempuan tu dan tak kawin.

Saya ni dah tak tau nak buta ape.. bukan takot sebab sayag laki lagilah apelah..alasan anaklah..memang anak..sebab anak pun rapat dengan suami.

Sekarang ni hati pun daa kosong, rumahtangga pun dah tak berseri.. mak bapak dan adik beradik suami pun dah tau smpi datang umah minta persetujuan saya lagi..

saya nak cakap ape lagk kalau mak bapak dia dah stju siap saya nk menghalang…

Jadi kt sini saya nak tanya berdosakah saya sekiranya tak layan dia dari segi batn.. zahirnya saja, makan minum dia masih saya jaga..

cuma taktaulah takda rasa nak melayan dia..dah 2bulan lebih kami tak bsama ( maaf ).. Lagi 1 saya ni hidup berjauhan dari family saya..

jadi sebarang tindakan saya nanti akan susahkn saya jugak..cuma sebelum ni saya bertindak minta tukarkn saya dan dia..

ye dah btukar ingatkan boleh pisahkan kan diorang.tapi walupn tukar tempat jauh pun tetap bahang dann mkin serius.. jadi sia2 saya buat macamtu. Dah tak tau lagi nak buat ape..

Sebelum ni banyak penipuan dia dan cuurangi saya pbodohkn saya tapi saya terima lagi dia.. yelah saya bodoh kan..

hati saya ni lambat boleh lupakan semuanya tapi dia tetap buat macm ni kat saya.. sebelm ni ye saya pn ad silap saya pun berkawan dengan suami orang suami tau hal tu sebelum kawin..

saya bagi pilihan untuk tiggalkan saya tapi dia kata tak kan pernah ungkit tapi sekarang ni dia pulak buat saya macam ni.. saya tau ni kifarah dosa saya yang lalu.

Allah dah balas… tapi saya tak pernah s4kitkn hati bini laki orang yang saya kawan tu..

Yelah ni lah kifarah yang perlu saya terima atas dosa saya … Saya jadi redha dah sekarang bila dia cakap nak kawin..

saya tau kalau tak bagi kawin hidup dia derita saya asyak termenung. Susah hati.. jadi biarlah saya mengalah… saya da kalah?

Saya cuba nak jadi terbaik tapi saya rasa sia2.. saya bukanlah yang pertama untuknya laga.. saya bukanlah istri yang dia kasihi lagi..

yang manis sekarang semua perempuan tu.. saya sendari juga rendah dari.. memang saya yang menjauhkn dari saya..

Sekarang nak pergi rumah mertua pun dah tak macam dulu lagi. daa jadi janggal.. saya sendiri rasa malu.. selama ni bila balik kampung suami saya tak dpt nak beli kn ape2 untuk mertua, ipar dan biras..

saya duit2 saya hanya untuk anak. sekarang perbelnjaan mahal2.. balik kampung bawa diri je.. saya malu..

tapi bila dengan perempuan ni mesti dia belikan keluarga mertua macam2 sebab punya duit..mesti suami tak halang..

dia pun nak perempuan amik hati kluarga dia.. jadi disitu saya dah tau saya dimana nanti saya dihati kluarga suami…

Cuma plan nqnt bila perempuan tu dapat tukar kat sini ( boleh jagw suami saya ).

saya pun nak beredar dan minta tukar kat tempat asal saya.. mungkin kat situ perlahan2 kami saling melepaskn… harap2 diluluskan pertukaran saya itu…

Ini antara perkongsian kisah yang lagi perit dari netizen.

Rasnah.Puan…apa yang berlaku diri puan serupa semuanya dgn saudara saya…saya haraf puan dpt jadikan kisah ini sebahai kekuatan puan ini untuk bangkit ttp x perlu bercer4i demi anak2 puan dan sabar kerana Allah takdirkan sesuatu itu kerana ia terbaik utk umatnya

Maaf saya bercerita panjang supaya puan dpt kekuatan….Saudara saya kakitangan kerajaan mcm suaminya ttp saudara saya yg membantu suaminya sambung belajar berijazah..

jual kereta, buat kelas tuition…marking paper di saat badan tetlalu lemah mengandung kembar…semata2 bantu suami belajar..dan bina kehidupan di Perak.selepas dapat ijazah…ttp lepas dia dapat kenaikan

mereka berpindah ke tempat asal si suami…keluarga saudara saya di Kedah…mereka membina rumah di Selatan…

suadara saya mengeluarkan semua simpanan utk membuat rumah …bina si suami.terjumpa semula kawan sekolah seorang janda anak3 dlm facebook.. kononnya gaji besar dan berjawatan…

mereka merancang berkahwin…rumah di Perak senyap2 dijual tanpa pengetahuan saudara…2 buah kereta dijual..kereta yg mereka kongsi bayar..si suami x nak kongsi bayar lg…

menangis sansn hari saudara saya kerana selama ni dia banyak bantu suami rupa bila senang suami lupa pada si isteri…mcm puan la ..si suami cakap dia suka melawan.

X m org baru x pandai melawan…siapa pun bila di kedudukan puan akan melawan setelah begitu besar pengorbanan…menangis seorg diri…

kekuatan saudara saya hanya anak…lepas kahwin suami dan madu sanggup burukkan isteri pertama kepada mertua dan ipar duai…

keluarga pulaukan isteri pertama ( saudara) dan.anak2..madu berbagaicara dibuat utk memisahkan suami dan isteri pertama….

isteri pertama sedar dia x punya apa..x blh memandu..keluarga jauh anak2 masih kecil..selepas 2 tahun makan hati…

disebabkan kata2 anak lelakinya yang berumur 14 tahun pd masa tu…MAK ,MAK JANGAN BER SEDIH..MAK ADA KAMI..KAMI AKAN JAGA SAMPAI BILA2…YA ALLAH beri kekuatan….dia terasa seperti tersedar dari mimpi..

Langkah 1..kerana suami kakitangan kerajaan mahkamsh menetapksn syarat poligami dari segi nafkah isteri dan anak 2,belanja persekolahan dan belanja hari raya. 2..

suami cakap utk keselamatan si isteri dan anak2 suami pindahkan nama tanah dan rumah atas nama isteri..

3.Dia terus berjuang memberi kekuatan anak sulong tengsh PMR…alhamdullillah cemerlang…saudara berjuang terus membantu anak2..dan memperbaiki kerjayanya sendiri dari masa ke semasa…

4.berjimat cermat dari gaji utk membuat tabungan..

5..berlajar memandu di usia 45 tahun…Alhamdullillah…selepas 5 tahun anak dah memasuki IPTA…saudara dah mampu membeli kereta sendiri..

berjaya cemerlang dlm kerjaya…mempunyai simpsnan yg terjamin….suami dan mertua pun sedar dan mulai mberi perhatian pd isteri 1..

Isteri kedua setelah berbagai cara nak memisahkan suami dan isteri 1 tidak berjaya..pelbagai hasutan memburukksn isteri pertama kpd mertua x berjaya…

akhir keluarlah perangai sebenar isteri kedua…isteri kedua asyik mencari salah suami ,mempertikaikan duit suami yg beri pd isteri 1 dan anak.2..isteri kedua meroyan tengok isteri 1 hidup senang lenang….disayangi mertua dan ipar duai…

Sampai suami tertekan..suami x ada anakk dgn isteri kedua..SUAMI CAKAP DIA BALIK KE RUMAH ISTERI KEDUA KERANA TAKUT DOSA…MAKNANYA DAH X ADA KASIH SAYANG TP TERPAKSA….

Puan semoga kisah ini menjadi dorongan pd Puan…bangkitlah ..perbaiki kelemaha diri..JGN LUPA BERSUJUDLAH DI SATU PERTIGA MALAM..TERUTAMA BILAN PUASA INJ PUAN…IN SHAA ALLAH ..PUAN MAMPU