Suami kata prm tu cantik putiih, sy ajak prgi mall beli produk2 nk cntik suami ckp xmmpu nk byr

Foto sekadar hiasan. Salam admin..mohon hide fb saya..apa yang saya ceritakan nie baru sahaja berlaku dalam rumahtangga saya..saya jadikan pengajaran supaya takkan berulang lagi..mungkin ada sesetengah pihak akan mengatakan ia keterlaluan.tapi saya tak kisah.sebab saya tak nak hlang suami dan tak nak anak saya hlang ayah.

Saya dan suami dah berkahwin 3 tahun setengah dan dikurniakan seorang anak..dari awal perkahwinan suami tidak pernah menunjukkan tanda2 minat kepada wanita lain..

saya berkahwin dengan dia pun sebab dia setia dengan saya..4 tahun bercinta..dia tak pernah cur4ng dengan saya..baru2 ini saya outstation ke Johor atas urusan kerja.

kerja saya sepatutnya 18 hari.sepanjang di sana saya hari-hari minta dia video call sebab rindukan anak..dia video call macam biasa..

saya tak syak apa-apa..dijadikan cerita kerja saya siap awal..tak sampai 18 hari.selesai semua kerja saya buat keputusan untuk balik terus ke rumah kerana rindukan mereka berdua.

Saya sampai di rumah saya pkul 12.30 malam.suami dah tidur..saya mandi dan siap2 untuk tidur..saya p3luk c1um anak..rindunya 2 minggu tinggal..

ketika saya nak selimutkn suami,saya ternampak handphone masih d tangan.( suami saya kalo dah tidur,memang dia tidur mti tak sedar ).

saya ambil handphone di tangannya untuk dletakkan di meja.mungkin Allah nak tunjuk pada saya. ketika saya pegang handphone dia, 1 mesej masuk di application WeChat bertulis

“GOOD NIGHT SAYANG..SWEET DREAM..I MISS U..I LOVE U..” tangan saya mula bgetar..saya anggap mungkin group wechat.saya kuatkan hati untuk buka check mesej itu..

Allahuakhbar..jatuh air mata saya..mendidihnya hati saya time tu..mesej dari seorang wanita..saya kejut suami saya untuk minta penjelasan hal sebenar.

tetapi dia tak bangun..memang dia jenis lena mti..saya kuatkan hati..saya scroll semua msg2 tu..hati saya kian remuk..nak tau apa yang saya jumpa.

gambar kem4luan perempuan itu dalam keadaan dia mengangkang..dia snap dan sent kepada suami…

Allahurabbi..perempuan tu hantar gambar kem4luan dia pada suami saya..gambar “nasi lemak” dia pun dia hantar..saya sedih sangat..saya sendiri sebagai isteri tak pernah pun hantar gambar macam tu pada suami saya..walaupun kami halal..malu..

Malam tu saya jadi macam orang hlang arah..segala penat bekerja hlang sekelip mata..saya kuatkan hati untuk reply wechat perempuan itu,guna hp suami saya..

saya terangkan bahawa saya isterinya..dan saya baru dapat tahu perlakuan suami saya di belakang saya.suami saya cur4ng.

suami saya phone se ks dengan perempuan lain..saya cakap kat perempuan tu,kalo betul nak kan suami saya,ambillah..buat la dengan cara halal.

saya rela lepaskn suami saya.saya tak sanggup bermadu..di akhir msg itu saya letakkan no telefon saya ..kemudian saya screenshoot semua msg2 & gambar yang ada dalam hp saya.saya sent kepada mak mertua saya.

malam tu jugak..kemudian,saya letak kembali handphone dia.saya pura2 tidur..tapi saya tak mampu menahan air mata saya daripada mengalir.

habis 1 bantal basah dengan air mata saya..bila dah dekat subuh,suami saya bangun.saya tengok dia melalui celah2 bantal p3luk,dia terkejut tengok saya ada sekali.

dia tak tahu yang saya nak balek.saya fikir saya nak buat surprise kat dia..akhir sekali saya yang terkena surprise..saya pura2 tidur..

nak tengok reaksi dia..kemudian dia bukak handphone.saya tau dia mesti baca msg yang saya dah sent kat perempuan tu.

air muka dia berubah.dia bingkas bangun dari katil.dia berjalan ke hulu ke hilir dalam bilik sambil garu2 kepala..

sesekali dia meraut wajah dia sambil tengok saya yang tengah tidur.masa tu air mata saya dah stop..tak banyak macam td..bila tengok muka dia saya jadi geram..

Saya bangun pergi ke toilet nak cuci muka.dia tarik tangan saya..nak cakap sesuatu.tapi saya tak endahkn.saya buat macam orang pekak bisu.

saya tak cakap sepatah pn kat dia..bila hari dah siang,dia tak pergi kerja.sibuk memujuk saya..masa tu tahap kemarahan saya dah memuncak..

saya tak mampu nak kawal emosi.saya dah jadi hlang kawalan..kepercayaan yang saya berikan dia dah hncurkan..

ibarat hati saya yang dah hncur berkecai.saya ser4ng dia..saya tumbuk dia,saya tampar pipi dia,saya belasah dia habis habisan..

dia memang terkejut dengan perlakuan saya.sebab saya seorang yang lemah lembut tak pernah tinggikan suara kat dia..dia tak melawan..

dia cuma menangis..saya minta crai.dia taknak lepaskn saya.saya siap2 nak ke pejabat agama dia melutut merayu pluk betis saya,c1um kaki saya…saya tak endahkan..

saya minta dia packing kain baju dia,balek rumah mak dia..( rumah yang dia tinggal sekarang adalah rumah pusaka keluarga saya )..

saya keluar bawak anak tapi saya tak pergi pejabat agama.saya taknak family saya tahu..balek rumah saya tengok rumah kmi dah kosong tanpa pakaian dia..saya sedih.

rasa bersalah sebab halau dia..tiba2 dengar kereta dia balek.dia masuk ke rumah sambil menangis.

dia cakap yang mak dia jugak tak terima dia..mak dia marah selepas dapat msg daripada saya semalam..ksian pula saya tengok..

Dia minta saya duduk..dia nak jelaskan hal sebenar.saya bagi peluang dia jelaskan.dia cakap dia sekadar suka2 saja melayan perempuan tu.

lepas tu saya tanya lagi kenapa cari perempuan tu, dia cakap dia sunyi,saya bz kerja..saya cakap kat dia, dia takkan sunyi kalau dia mampu sara saya & anak.

masalah nya dia beri nafkah sebulan rm100.. itulah pampers anak..itu lah barang keperluan saya.

memang tak cukup.saya tanya lagi,apa kurangnya saya..apa lebihnya perempuan tu.

Dia cakap perempuan tu cantik putih gebu..saya makin panas..saya ajak dia kluar..dia ikot saja.sampai di mall,saya masuk ke satu kedai menjual product2 kecantikan..

saya amek satu persatu barang yang saya nak..saya ambil jamu..saya ambil minuman collagen,saya amek kapsul,

saya amek set penjagaan diri..saya ambil krim muka yang berjenama dan lain2 lagi..lepas dah selesai,saya minta dia bayarkan.

berkerut dahi dia total barang semua rm400 lebih..dia cakap dia tak da duit nak bayar..saya cakap kat dia,saya tak nak dengar alasan tak ada duit.

bila saya cakap saya nak dia mesti bayar..selama 4 tahun bercinta,3 tahun kahwin saya tak pernah mintak apa pun daripada dia.

apa yang kurang,saya beli guna duit saya sendiri..yaa..banyak yang kurang..walaupun pencuci muka rm5 pn dia tak pernah belikan untuk saya..

dengan berat langkah dia pergi ke ATM kat situ..kemudian dia datang smula untuk bayar harga barang tu..masuk dalam kereta,

saya cakap kat dia nak cantik bukan pakai air liur saja taw..semua pakai duit.awak bagi saya sebulan rm100.

itulah barang anak.itulah barang saya..mcmna saya nak cantik. kadang-kadang baki kat tangan saya tak sampai rm10..

saya nak beli apa dengan nilai tu..dia diam saja..puas hti saya..kmudian saya minta rm500 kat dia..saya tipu dia saya cakap saya nak amek injection vitamin c..

esok nak kena drip nak bagi putih gebu..dia merayu cakap stop buat semua nie..dia dah takda duit..saya ugut dia,kalo kedekut duit,tak ada duit,

jgan berangan nak saya jadi cantik2..walaupun saya bekerja, tapi duit saya banyak saya habiskan untuk perabot rumah kami,

makan pakai saya dan anak & barang dapur..kadang pakaian saya sendiri pun tak bersalin..

Keesokan harinya..dia cakap dia tak mampu bagi saya rm500 sebab betol2 tak ada duit..dia bagi saya rm100 saja.saya tak ambil duit tu..

saya buat bodoh..kemudian,petang tu saya buat surat perjanjian hitam putih antara kami..(surat tak rasmi).dalam surat tu ada beberapa perjanjian yang dia perlu ikot.

kalo dia langg4r perjanjian tu,saya ugut bawak k3s ke pejabat agama..antara isi kandungan surat tu,dia mesti sediakan barang keperluan saya,

dia takkan berlaku cur4ng lagi,dia takkan phone se ks dengan mana-mana perempuan,dia akan delete WECHAT dan takkan install lagi..

lepas dia setuju,dia tandatangan surat tu bersaksikan abg dia dan kakak saya sebagai saksi pertama dan kedua…

dia pun tak sangka saya akan buat gila mcmni.hati saya time tu masih tak dapat nak maafkan dia 100% ..

Malam tu saya minta izin saya nak kluar jumpa kawan..saya mtk dia jaga anak.tapi sebenarnya saya pergi jumpa ustazah sekolah lama saya.

saya mtk pandangan & pendapat tentang masalah saya..saya tak mampu nak buat keputusan secara waras sebab saya masih lagi marah kat dia..

hati saya jadi dndam..lepas dengar nasihat ustazah,saya rasa macam okey sikit..saya balek malam tu saya buat solat sunat tahajud,solat taubat,solat istikharah.

mohon Allah bagi petunjuk kat saya.mohon Allah bagi ketenangan hati kat saya. mohon Allah bagi kewarasan akal kat saya.

mohon Allah kembalikan suami saya yang dulu…selepas beberapa hari,saya rasa dah semakin baik. semakin tenang..

saya mula sedar apa yang saya lakukan pada dia adalah keterlaluan. saya bukan nak sksa jiwa dia,tapi sebenarnya saya nak dia tahu, nak cantik kena guna duit..

lagi 1 saya buat perjanjian tu bukan nak kontrol dia..tapi saya sayangkn suami saya..saya sayang kn rumahtangga saya sangat-sangat..saya taknak hlang dia.

saya taknak anak saya hlang ayah. saya buat semua tu untk pengajaran supaya takkan berulang lagi di masa akan datang.

supaya dia selalu beringat. Dalam masa saya bergduh teruk dengan dia, perempuan tu ada whatsapp saya..minta maaf..

sebab dia tak tahu suami saya dah berkahwin..tak apa..saya maafkan..benda dah jadi pun..

Selepas kejadian tu,saya dan suami dah jadi semakin erat,semakin rapat.suami saya jarang dah keluar rumah..jarang melepak tengah2 malam..

selalu hbiskan masa dengan saya dan anak..selalu bawak saya pergi beli brang dapur..

Alhamdulillah..walaupun ujian Allah itu perit,tapi ada kemanisan di pengakhirannya..

saya berjanji akan jadi isteri yang terbaik untuk suami saya..smoga suami saya tak ulang dah ksilapan dia..tolong doakan kebahagiaan kami…

buat perempuan itu,terima kasih hadir dalam hdup suami saya.mulanya saya benci awak.tapi saya amat berterima kasih pada awak.

Sekarang suami saya lebih menghargai saya..lepas khadiran awak,saya dah dapat balik suami saya yang dulu.yang masa mula2 kami kahwin..

yang romantik..yang penyayang.. terima kasih.smoga awak dapat jodoh terbaik & bukan dikalangan suami orang..buat ustazah,

terima kasih atas khidmat nasihat dan pandangan yang ustazah bagi..saya amat menghargainya.terima kasih tenangkn perasaan saya,beri kata2 positif untuk saya..terima kasih sebab buat saya kuat kembali..

Serba sedikit kisah yang saya kongsikan..yang baik tu daripada Allah..yang khilaf tu semuanya dr diri saya sndri..

saya manusia dan isteri yang tak sempurna..masih banyak kekurangan yang perlu saya baiki…mohon doakan kebahagiaan saya bersama suami..

saya doakan kalian semua dapat kebahagiaan masing-masing..Apa yang Allah uji sesuai dengan kemampuan kita…

terima kasih admin siarkan kisah saya..terima kasih wrga KRT sudi membaca.

KISAH KE 2. Aku mengidap kemurungan dan panic disorder sebab perangai suami. Suami kaki mengorat perempuan cantik sksi dalam facebook ig, dia bagi alasan dia bosan sebab itu cari perempuan kat media sosial nak mengorat alahai, habis itu aku ini siapa…

Assalamualaikum. Nama aku liza. Ni akaun fb fake aku. Aku dah berkhwin 2 tahun dan mpunyai anak seorg. Apa yang aku nk ceritakn kat sini adalah…

perkhwinan aku yg aku rsa sptutnya msih d fasa honeymoon tp sdikit sbyk mula diuji. Lps grade dari u,aku dpt kerja, smpt berbakti setahun lbih hlur duit dkt fmily sblum mendirikan rumah tangga.

Slepas khwin, aku trus bhenti kerja n mgikut suami tinggal dperantauan. And i think this is the best mistake ive done. Ptut aku dgr ckp mak aku utk tidak bhenti kerja.

Suami aku seorg yg btanggungjwb, ckup nfkah zhir batin..malangnye seorang yg suka mengg4tal di fb/instagram.

Aku tahu tu mmg lumrah llaki tp aku seorang yg pernah dskiti n dluk4i d msa lmpau aku, so bila suami yg aku igt seorang yg setia tp sbnrnya tidak, tu buat aku skit.

setia..Itu perkara yg dia paling xblh buat. aku xtau knapa Allah bg aku instintc yg sgt kuat bila ada yg xkena. slalu aku dpt dlm mimpi suami aku bgini2.

kdg rsa xsedap hati tu mknyanye adalah tu dia buat hal. tba2 tgk dia jntung bdebar. n aku sgt pcaya instinct aku. klau kantoi, nnt dia diamlah or mtk maaf.. esok2 buat lg.

Allah syg isteri sbb tu dia bg kita2 isteri ni nluri yg sgt kuat. Semasa aku tgh sarat menghitung hari utk mlahirkn ank..kantoi dia berlove2 syg dgn staff tmpt kerja dia.

Bayangkan..aku yg tgh sarat..yg sntiasa bdoa kbhgiaan rumah tgga kami, aku diuji dgn ujian mcmtu. Dbulan puasa pulak tu.

Aku tekad larikan diri dgn perut mboyot..buka puasa dmasjid..tp kmudian ttp jgk balik rumah pkul11 mlm.

Aku mtk maaf dgn suami mlm tu..n kami bmaafan. Dia janji xbuat lg.. dia cuma ckp alasan dia adalah bosan n suka2. Allah hai….

abes dia igt aku kt rumah ni yg mcm tnggul tgu dia balik kerja hari2 x bosan ke?..apa dia igt aku xde prasaan? Aku ada rupa paras jgk.

Bkulit putih.. tp Xpernah lg tlintas nk mlayan mna2 llaki yg ajak skandal. Aku pkir dosa. Aku nsihatkn dia.. jgn cri punca kcur4ngan, n jgn jd punca kcur4ngan. Klau ada kurang kt mna2..bgtahu..kita perbaiki..

Aku jaga mkn pkai dia..kami pn solat mghrib isyak bjemaah..tp itulah..syaitan klau nk goda mnusia..sekejap je. Aku dah maafkn salah dia.

tapi mlgnya..aku rsa skrg aku skit. Smpai skrg ank aku dah umur 1tahun, bila aku tringat msg2 cinta dia ngn staff dia tu, aku jd trigger. mengigil. shaking. bdebar xtntu pasal.

terduduk dan menangis.dan biasanya wktu slepas solat.. mmg aku mnangis smpai basah tlekung sjadah n aku psoalkan apa kurangnye aku?dmna silap aku?

aku x layak utk bgia ke?aku fmily jauh.kwn utk crita perihal rumahtgga pn xde.slepas kwen,kwn aku smua d alam maya je. slepas smua yg aku korbankan, ni yg aku rsa spnjg 2tahun. Allah je tahu. semua aku tulis dlm diary aku.

kalau aku mti..aku hrp dia bca..btapa tluk4nya hati aku dgn sikap dia yg xpernah cuba utk setia. bkn skali..tp byk kali cuba ajak bkenalan ntah mna2 pmpuan kt fb n instagram.

puji pmpuan situ sni cantik.mna yg sama gatal,mmg mlayanlah. aku pun ntah x igt bila dia last puji aku cntik. aku blaja makeup. aku beli baju cntik2 guna duit bln2 dia bg.

smua utk impress dia. tp mata dia ttp meliar n mcari2 pmpuan2 cntik utk dingorat. aku phm..

Llaki fitrahnya mmg bgitu..tp klau dia jaga hati dia, bpegang pd iman..dia xkn mcmtu. Dia sndiri yg mcari punca n mjadi punca.

klau dia nak aku cantik macam perempuan kat ig aku boleh kerje balik. kau amek anak kau ni kau jaga. aku kje buat duit byk2 cntik2 makeup2 lawa2 ootd sna sni.

aku bkn jnis suke show off ootd tu smua. jrang selfie. malu sgt nk post mcmtu kt ig..klau ada pn gmbr dgn ank. Smpai skrg…

aku rsa aku skit. aku tgk dia pgg hp pn aku blh menggigil n tringat dia yg xabes2 mcari ruang utk kcur4ngan.Dia sibuk puji ntah mna2 pmpuan Cntik..

isteri sndrii dia xheran. sbuk care psal org lain isteri sndiri luk4 sna sini mlecur tgn utk siapkn kperluan dia dia x amek ksah. aku kcik hti sgt…mahu mcmmna lagi aku ni..

smua aku da buat.aku bkn jnis kaki leter,aku xkuat komplain,aku bkn jnis mrh2 mki hamun. aku nsihatkn dia pn ckp baik2 pnuh sopan sntun.

kmudian aku ngadu kt sjdah je. Allah je kwn ngadu aku .suami,klau kau rsa bosan tgk aku kt rumah ni, nk mengg4tal sgt,prasan bujang,

bgtau je aku direct.aku blh angkut ank aku kluar rumah.cri kerja..drpd aku terus skit dlm umah.sikit lg nak gila.. kau blh terus bebas enjoy blagak mcm bujang mengg4tal sna sni n xpyh heran da prasaan aku.

bkn aku xpnh nsihat. bbuih mulut. aku ckp baik2..esok2 buat lagi. yg skit jiwanya aku. trigger manjang smpai bdebar2 jntung.

msk xtentu arah.xblh buat kje.anak ngis aku xhraukan. bsuh pgan smbil mleleh air mata.hati aku aku rsa da mti. aku yg dlu ceria..

dah hlang seri muka cria aku. aku krus sgt skrg. bkn sbb diet tp sbb byk sgt mkn hti. aku rsa aku kne jumpa pkar skit jiwa..atau kaunselor rumahtgga.

aku slalu dgr ceramah utk buat aku tenang. aku bca quran.aku pn solat mcm org lain.aku bdoa moga suami dberikan hdayah utk berubah n belajar utk setia.

aku doa utk istikomah jd isteri yg baik. terima kbaikan kkurangan suami. tp smpai skrg..aku ttp xblh lupakan wpun sudahmmaafkn.

aku xtau knapa dgn hati aku. aku bdoa pd Allah moga hti aku sntiasa tnang drpd fkiran ngatif. aku cuma mmpu doa je. aku nk join kelas mmsk ke mjhit ke utk tnangkn hati aku,tp ank aku 100pcent susu bdn.

tdo pn nk aku.aku pn kt rumah msk 3x sehari. mna jela aku nk cekau msa utk brsosial dgn ank aku ni lg..aku trus xjd nk join mna2 kelas or xbsosial sgt pn. ptg2 borak ngn jiran tu je lah.

aku pn xde kwn utk crita mslh sbb aku xnk bkk aib suami.(kt sini xpe kot sbb Korg xknal aku n ni fb fake).

klau aku tahu dia jnis gatal n susah utk stia, aku xkn brenti kje.atleast aku msih ada kwn kerja.xdela dduk rumah mnangis lps tu skit.

aku mmg betul2 perlukn bntuan sseorang utk kmbali mcm dlu. psikiatrist ke..Jika ada isteri yg pnh rsa ‘skit’ yg mcm aku sdg rsa skrg,tlg munculkn diri.

aku perlukn bimbingan utk bangkit. aku tkut lama2 aku mgalami kemurungan atau panic disorder..

Pesan aku pd llaki kt luar sana yg blum bsdia utk tnggalkn sikap mengg4tal kau tu n then nk bkhwin, “if u think that u cant be loyal to your partner after married,dont get married.

because u r going to hurt the person that has sacrifice a lot for u. Be scared of the silence of someone you’ve have hurt. Because if she didnt say or do anything in return, Allah will”.

Pada yg dah bkhwin n msih mgatal n susah utk setia..tnya balik hati tu, utk apa kau bkhwin?? apa tujuan kau khwin?

da ckup ke kau bimbing isteri kau? kau jaga xhati isteri kau? kau tgk dia bhgia ke x?cuba tgk mata isteri kau..ada bgkak ke lebam ke..dia tdo lena x?

tgk snyuman dia pd kau,ikhlas ke x?..mgkin dia ada pendam apa2 ke. tgk dia slepas solat,mata dia bkaca ke x.? igt suami, isteri utk djaga..amanah Allah.

skali dia mnangis sbb kau, hlang punca kberkatan rzeki dlm umah tgga kau.kau igt kau blh hdup dgn tnang dgn myakiti hti insan yg byk bdoa utk kau…

dan yg pnting..Jgnlah cari punca kcur4ngan mhupun mjadi punca…. Sekian, doakan aku jmpa ubat utk ubati balik hati aku.

jadi ceria mcm dlu. n bhenti mnangis..aku nk keluar dari dnia yg pnuh kskitan dlm hati. Assalamualaikum.