Suami tiba2 diet turun 30kg, aku pelik lps krus hensem dia dh tak bnafsu kt aku walaupn goda dgn bju sksi

Foto sekadar hiasan. Salam min, mohon hide profile saya yea. Saya nak tanya pendapat dekat akak-akak semua. Saya tak tahu nak luah atau bertanya pada siapa dengan keadaan saya sekarang. Saya dah berumahtangga hampir 5 tahun. Suami saya semua ok sebelum ni, takda masalah and rumahtangga kami bahagia. Baru2 ni suami diet secara mendadak dari berat yang hampir 100kg terus turun kepada berat 70kg dan dia semakin handsome.

Penampilan dia semua berubah. Sejak dia mula krus ni, dia dah mula taknak sentuh saya. Saya betul-betul tak faham kenapa. Dah 2 bulan kami tak bersama. Saya dah mula fikir bukan-bukan.

Yela, bila dah mula krus, ada rupa, dan penampilan totally berubah, isteri mana tak curiga. Penampilan saya masih seperti biasa.

Kadang-kadang terfikir, adakah dia dah mula tak selera dgn bini dia ni. Macam-macam benda dah saya buat nk pikat dia. Tapi dia macam dh tak bernfsu

Saya dah mula dingin dengan dia. Kami dah kerap sangat bergduh. Saya tak tau nak buat apa.

Normal ke lelaki g£muk tiba-tiba krus jadi macam ni? Harap pendapat akak-akak dalam ni boleh bantu saya yang buntu ni.

KISAH KE 2. Berat badan saya naik secara mendadak selepas beranak. Suami selalu berkias dia tak bernafsu sebab fizikal, nampak sangat terpaksa tapi kalau dia bagi nafkah batin pun seminit je bertahan, dah 7 tahun saya menderita sehinggalah majikan saya tawarkan sesuatu….

Salam admin. Thanks siarkan masalah saya ni. Saya wanita brkerjaya, umur mid 30. Baru habis pantang anak ke 3. Sebelum preg berat saya 58kg dgn ketinggian 160cm.. Saya memang jaga penampilan tapi semasa preg saya alah teruk dqn saya tak qde mood untuk brhias.

Lepas semua dah ok berat badan saya pulak naik mendadak. Apa yang saya nak crita kat sini.. Suami jadi dingin dengan saya..

Sentuh pun tak nak, saya tertekan.. Tapi saya dapat rasa kan dia seolah tak ade nfsu sebabkn badan saya naik sampai 70kg. Berbulan saya menunggu smpai la saya tanya sndiri.

Memang betul sangkaan saya dia mengaku kurang nfsu dan dia cuba untuk brkias kenapa dia macam tu.. Saya memang sedih.

Tapi saya seolah dah lali dengan cara jawapan dia.. Dengan reason dia yang macam tu. Selama saya brkahwin 7 tahun dengan dia memang saya tak puas langsung bila selalu dapat seminit dua membazir masa je nak mandi wajib.

Saya syang kan dia.. Tapi dia sndiri tak pernah nak baiki. Mungkin sebab saya jenis yang senyap.. Saya senyap tapi memerhati sampai bila dia nak macam ni.

Saya nak belaian dari suami.. Saya nak macam orang lain dapat dari suami. Saya bukan gila s€ks tapi benda tu penting untuk kita kuat kan hubungan suami isteri.

Berbalik dr cerita tadi. Dia mintak maaf dan akn usaha untuk ok balik. saya kata ok.. Saya bagi masa. Saya akan cuba kruskan badan balik.. Dan saya nak dia ok balik..

Dan sekarang saya dah hbis pntang.. Langsung tak sentuh jgk.. Habis tu saya nak buat apa lagi? Teruk sangat ke saya ni? Sedangkn boss saya di pejabat takhbis2 kejar saya

Macam2 benefit dia bg pd saya supaya saya rapat dengan dia.. Tapi saya tolak habis2 sebab saya ingat saya ada suami ada anak2. Tapi suami pulak macam ni. Geram rasa.Dah lama Sabar..l Kalau la isteri boleh kawin lebih memang saya kawin lagi sorang..

Ramai netizen yang berkongsi pendapat dan pengalaman mereka tentang kisah pertama. Ini antara reaksi yang paling menarik.

Azzl. Kalau gemok dan tetiba krus, boleh jadi ada kencing manis. Antara simtom kencing manis ni masalah tidak boleh ereksi. Cuba tanya suami betul2

Aishah. alaaaa come on lah sisturr.. mengeluh mengeluh mengeluh.. gduh gduh buat apaaa.. ajak hubby p lepak tempat feveret korang.. order mkanan feveret..

table talk one to one. apa yg dia nk and harapkan dari puan .. dan puan pun sama kena bgtau apa yg puan harapkan dan apa yg puan nak. sikap prasangka xblh kita simpan..

saya selalu bgtau kat klien saya dlu.. perempuan kena ada sesuatu dlm diri dia. cantik is subjective.. jadi kalau puan pendam je xjadi ap. dlm rmh bkn tempat sesuai utk berbincang..

mcmnapun ttp akn berakhir dgn pergduhan.. mulakan langkah sblm terlambat. i wish you all the best you can do it.

Ros. Semua atas diri sndri.. klau dia gemok tba2 krus pon klau syg istri xde la biar je istri cmtu..Kot tba rasa hnsem, perasan.. tba hati berubah xtau la..
Laki ni klau tba2 brubah mendadak , tetiba dress up smacam.. jg penampilan tba2 padahal sblmnya selekeh je kena hati2 laa.. mgkin dh beralih arah..

Ena. laki i dari sedang2 jadi gemok pon kelaku kadang2 mcm mintak i bacakan yassin standart jantan la sis .. berasa elok skit , mula la nk lupa diri .. mula la nk lupa yg dia tu xelok sblm nih  apa susah .. hg diet la sama pasang badan skit patu show the real game yeahhhh

Ini antara reaksi netizen untuk kisah kedua. Ramai juga berkongsi masalah yang sama dan memberi nasihat.

Airin. Knp rmai kndem tt Ni..skrg2nye tuan tnh berusaha jgk..dari laki dia dh la xnk Usha..biar je diri mcm mggi 2mnit..lg plk tt Ni gmok sbb bersalin..bkn sng nk krus klu dh branak pinak..

nk kontrol Mkn..kne bersenam..bkje plk..nk uruskn nak dn suami..bila isteri dh gmok xcntik xsuka..mmg suami pndang cntik je pngorbanan isteri tu xnk pdg..dh tau diri tu Ade kekurangn Lyn la isteri baik2..

msti isteri ttp mta dgn kekurangn suami tu..sbb si isteri syg sgt kt suami..sbgai suami kne la lbih bjak dri isteri..tu sbb suami ni jd ketua kluarga..

Nazar. Kadang2 laki2 ni jadi gitu bukan sebab perubahan fizikal isteri.., 1-2 minit ni sebab lemahnya suami tu sendiri.. bila dia lemah, dia akan jadi malu Dan Tak yakin nak bersama. So akan terjadilah kehambaran tu…

Nasihat , bincang dengan suami, beli la apa2 ubat, Krim, pil atau apa2 yg Ada kelulusan kkm. Kalau dia nak isteri perfect, dia pun mesti perfect..#melengkapi

Farah. Semua komen acah pndai tpi bodoh sbnar nya. Tt x bgtau pun dia trtarik dgn bos dia, yg mslh nya lki dia..yg komen2 ni pun bkn la gah sgt..sja nk cover line smua.bnda mcm tu bkn gurauan yg blh buat kita gelak2..

kerana bnda ni boleh cer4i berai sbb tu satu tuntutan dlm perkhwinan..x pyh la nk cite puasa la, dekat kn dri ngn tuhan la,

x DA dlm situasi someone blh je sembg gajah terbang, tpi yg melalui je fhm..bagi korang small matter tpi bnda ni blh jdi big problem. Menjurus kepada kecur5ngan, perzinaan..this is not joke..

Ela. Allahu. Nerake nerake nerake. Perempuan haram bernikah 2. Nerake lah tempat wanita yang berniat nak nikah 2. Kalau suami tidak bernafsu pada puan, puan kena goda suami. Pilih saiz badan yang suami suka.

Diet dan bersenam puan, jangan tahu makan dan bersantai yang menyebabkan berat badan puan naik. Syurga puan di tapak kaki suami. Layan suami seorang pun tak reti macam mana puan nak melayan 2 suami. Nerake kirim salam puan. Beringatlah

Apa pula pendapat anda?