Sy mengandung, lepas dicraikan suami sentuh sy. Rupanya disiihir mak mertua

Gambar sekadar hiasan. Assalam. Saya minta maaf kalau ada salah silap dan story ni terlalu panjang. Saya isteri yang tengah mengandung anak sulong kami baru 3 bulan. Suami muallaf. Saya dan suami baru berkahwin tahun lepas. Tak tahu nak mula macam mana harap semua boleh faham. keadaan saya sekarang ni hanya Allah yang tahu. ianya bermula sebelum raya haji. Tiba-tiba hubungan kami jadi tak baik..

Semuanya tiba2. Dari suami terlalu happy nak dapat baby terus jadi tak nak. buang terus saya jadi pelik dan kami gaduh. raya dia tak nak balik kampung sebab nak kerja.. dia biarkan saya sendiri balik kampung tanpa fikir yang saya tengah alah. Semingggu lepas raya bermulalah segalanya. tiap malam dia balik lewat tapi still tidur sekali.

Satu malam dia balik mandi dan macam biasa tidur pluk saya dan minta saya layan dia..(maaf tentang ini) saya jalankan tugas seperti biasa. dah selesai saya bangun pergi bilik air. keluar dari bilik air saya tengok ada fon atas katil.. kami tidur kat ruang tamu.. saya check fon tu dan ada perempuan wasap dia panggil B kantoi malam itu. saya tanya kenapa layan saya macam ni. jadi gduh dan dia rampas fon masa tu saya video call perempuan tu.

Dia sanggup kasari saya dan tinggalkan saya dan craikan saya. saya jadi takut lemah semua ada. kawan saya datang jmput saya ke rumah dia. Di sini saya tak ada sapa2. esoknya saya pergi rumah ustaz mintak pertolongan.. perubatan cara islam. malam macam biasa dia balik rumah macam biasa lewat 12 tengah malam ke atas.

Dia tak pedulikan saya lagi. saya dengan alahan. kerja. makan tak ada selera. tidur tak lena.. badan makin susut..
Rupanya mak dia sihirkan kami untuk pisahkan kami. Perempuan itu sihirkan dia jugak utk buat kami pisah sedangkan dia tahu yang kami dah kahwin..

Seminggu lepas tu saya cuba berbaik dan buat2 tak tahu apa yang jadi. dia tidur luar saya dalam bilik.. satu malam tu dia balik pkul 2 lebih. saya tanya dia napa balik lewat dia jawab minum kopi dengan uncle. Dia tipu saya sebab apa yang dia buat saya tau sebab saya sempat buat c0py wasap dekat fon dia.. saya pujuk dia tak nak tidur dengan saya ka?

3 kali saya cakap terus dia bangun mandi n tidur. Dia sentuh saya malam tu dan kami rujuk balik masa tu 3 malam dia tidur dengan saya dan lepas tu tidur asing keadaan makin ter0k. Rumah dia tak nak bayar sewa n dia nak balik tinggal dengan family dia.

Saya tanya saya dengan baby macam mana dia ckp taktau. Dia tak nak baby. dlm minggu ni dia balik makin lewat dan tak mandi.. bangun awal mandi dan keluar.. cuma dekat rumah 3 4 jam saja.. tak pedulikan saya lg…

27/8/20 dia call saya marah2 sebab orang lain.. Dia cakap dia benci saya. saya tak lawan cakap dia sebab saya tahu dia macam mana. mungkin keadaan sekarang dia bukan diri dia sebenar. saya masih mengubaati dia.. saya cakap bila nak buat buku pink.. dia kata p la buat tak perlu dia pon.. saya bagitau sekarang perlu sebab nak check drah. terus dia jawab drah dia kotor.. saya tanya napa? Dia jwp kncing manis.

Saya plik saya bagi tau tak payah risau doc hanya nak check saja. makin lama cakap makin teruk dia angin.. terus dia cakap u tak faham ka i cakap drah kotor tu i minum i ambil ub4t i makan b4bi.

Allahuakbar.. saya cakap u tau kan i tak tau benda2 tu.. saya masih cakap elok2.. dia tanya u nak ka orang macam i lagi? Saya jawap i nak suami i.. penat dengar dia maki2 saya pun cakap tak apa la tunggu la lepas saya bersalin kita jumpa dekat mahkamah.. dia ckp ikut la u yang nak.

Dia cakap jgn ganggu dia., dia nak cari diri dia yang dulu. dia nak balik rumah family dia. Sebelum ni saya tak kisah dia balik rumah mak dia sebab nak mak dia terima kami. rupanya saya silap mak dia cuba pisahkan kami.. bagi dia makan. Mak dengan kakak2 dia memang nak pisahkan kami. Pasai perempuan tu dia tak cakap. Tapi saya tau. Perempuan tu bukan Islam.

Maaf yaa kisah saya terlalu Panjang. 2 3 hari ni saya kena keluar dr rumah ini.. dia suruh saya uruskan sendiri.. dia benci nak balik sini.. saya cakap saya tak mampu buat sendiri dengan keadaan saya macam ini.. saya lemah baby lemah tak boleh angkat barang berat2 dia cakap upah orang.. nanti dia bayar.. mudahnya.. dia suruh uruskan sendiri dan bagi tau family saya sndiri.. dia tak mau amek tau.

Yaa Allah kuatkan aku yaa Allah.. saya dengan duit tak banyak.. saya buntu tak tau nak buat apa.. benda jadi tiba2 dalam masa sebulan ni.. balik kampung nak hadap family adik beradik orang kampung. Tak tau nak cakp macam mana.. dengan tengah mengandung.. Allahuakbar. Rumah mak saya d kg kecik rumah pprt rumah bantuan kerajaan.. mana saya nak letak brg2 semua.

Adik beradik semua orang susah.. kami bukan dari orang senang.. mak ayah dah tua.. macam mana saya nak teruskan hidup dengan keadaan macam ini.. saya tanya tentang duit belanja dia cakap ada duit dia bagi.. banyk mana dia bagi

Jangan kata apa.. kjamnya. Ada sapa2 tau di mana ada orang berubat ilmu hitam.. saya masih nak selamatkan rumah tangga saya.. saya nak jaga akidah suami saya..

D sini saya juga nak mntak tolong macam mana saya nak hubungi ustaz Ebit Lew.. bantu lah saya moga saya dapat jumpa dengan ustaz.. ada sesuatu saya nak mintak tolong ustaz. tolong saya demi anak dlm kandungan nii…
Bantulah saya apa yang perlu saya buat..
Macam mana saya nak teruskan hidup..

apa yang jadi ni hanya yang tahu ustaz umi kawan baik n mak saudara saya.. family taktahu sebab saya cuba selamatkan rumah tangga saya.. Allah tengah uji saya.. esok lusa saya kena keluar dr rumah ini.. Masih byk yang nak tulis cuma cukup setakat ini dulu Doakan saya kuat..

Rumahtangga saya selamat.. akidah suami selamat.. doakan suami saya d beri hidayah n kembali pada Allah SWT.. Bantulah saya moga ustaz Ebit Lew hubungi saya. yang baik dari Allah yang buruk dari saya. Assalamualaikum.

Apa reaksi warganet. Ramai yg bg nasihat dan kongsi pengalaman mereka

Cik Da, Nak jumpa ustaz ebit ustaz bkn tukang rawat perubatan Islam…ustaz jgk pernah bgtau dia bab2 mengajar ke apa ke dia x tahu sgt sbb dia bkn ustaz yg mengajar kuliah tu…dia cuma bab psychology n sentuhan jiwa bg kesedaran suami isteri tapi kalau bab2 ilmu hitam ni ustaz xblh tlng kot …. tu pendapat sy lah.

Satu lg bab bersama sbg tanda rujuk sdgkan awk dgn suami blm lg sah jatuh talaknya kerana bercrai ketika hamil so mcm mana plak awk kata kembali rujuk dgn suami mlm tu sampai 3 mlm tidur bersama sblm suami buat perangai blk….so bab2 hukum hakam ni jgn lah ambik mudah ikut suka hati nak buat mcm mana….rasa nak jimak pastu yakin rujuk dah dgn cara mcm tue..berat 66 gak.

Rosnah, Bagi sy..sy x percaya semua masalah tt ni berpunca kerana sihir. Suami tt ni yg inginkan kehidupan bebas dan x ingin pikul tanggung jawab sebagai suami tt. Dia inginkan kehidupan yg bebas dan berfoya2. Jika diberi peluang..pasti akan berulang lagi…jika hal itu berulang saat sis sdh ads 2 atau 3 anak..mcm mana? Serahkan pada yg maha kuasa..teruskan kehidupan tanpa suami.

Noor Azura, Sis, ntah la.. Kita nasihat amat mudah cuma yg jalani sgt susah. Jika betul mak mertua x suka, buat camane pun payah. Cuma 1 je, jgn terlalu percaya org kata gitu pasal sihir sape yg buat. Tp x leh menidakkan yg sihir tu wujud. Kenapa x sblm kawin dipisahkan. Sis cuba redha, kuatkan diri dan tabah jalani hidup ni.

Pergi pejabat agama, cara sis tulis rujuk blk tu seperti pernah jatuhnya talak.
Sis dah usaha, ibarat sis tergila² dia dan dia seolah² xde perasaan kt sis. Skit hati dan sedey saya.. Ni baru setahun kawin. Nk hadap seumur hidup ni sis. Nk crai pun, crai lah.

Pjg jodoh dgn dia nnt, ada la.Sbb jika cuba bertahan, x pasal sampai talak 3 nnt..tanpa sedar sis berziina dgn dia.
Bgtau dgn mak ayah sis supaya mereka dpt beri sokongan mntal dan emosi. Jgn pendam sorg². Bah4ya utk kndungan juga.

Izzati, Kesian puan. Suami puan mungkin masuk islam sebb nak kawin dgn puan je. Mungkin rasa susah nk berubah dgn tabiat lama dulu. Susah juga nk nasihat ni. Sebab family suami dk sogok dengan perempuan n kegiatan lama lagi masa belum islam.. Kena pisahkan dia dgn fmily sebenarnya dulu. Biar dia blajar islam betul2. Tapi kalau dah mcm ni, crai je la puan. Ikhlaskan ujian ni. Kalau puan cintakan dia kerana Allah dakwah je la dia, walau dia bukan suami puan lagi.

Aulia Medina, kalau dh mcmnie moveon je tk perlu nk hadap lg. awl berubat lah cmna pun klu dh mertua tk ske n de yg lain pun tk ske. btpe nk terhegeh lg. dosa dia menyihir tu antara dia dgn Allah. awk jual brg2 tu smua n duit tu boleh langsungkan hidup dgn anak.

Ddk umah fmly bt bisnes makanan ke apa2 tuk tangungan anak nanti n diri sndiri. hidup jaga mak ayah lg bgus pahala lg byk. n bela anak elok2 syurga akan menanti. percaya lah. bkn nk batu api. dia nk crai lepaskan je.

Hidayah, Skrg ni… Fkir bby yg nk lhir tu .koss nk bli bju bby sglaa lbh penting ..letak tepi dlu laki kau dsn kluarga mertua tu. Skrg ni fokuss diri nk bsalin…brg anak nk lahir dh ada ke blom…jgn klut sgt nk ub4t tok laki… Klu dia xmau kau…

Sudah… Ub4t hati sndiri lg bguss laa… Sebok nk ubat tok lki bgai .. Adehh…ank tu lg byk nk pkai duit. Dr buang duit nj ubat tok laki bagai ..adeh….apaa la…apaa pn doaa pd allah sebayak nya . Dia yg beri ujian…dia yg cipta mnusia…angkat tgan..tadah tggi2..doaa sbaik nya..allah sebaik perancang.

Adibah Karim, Xpayah la peduli dh org cmtu jgn nk gadaikan masa depan dgn org camtu. Blh balik dgn family sbb dorg je yg ade n yg akan faham . Barang umah mana rasa nak bwak . Bawak lah . Xnk jual . Belanja nk pegi check up baby . Dia nk mkn babi ke nak makan anjing ke lantak situ . Terus terang je dgn family lama2 dorg akan taw jugak.

Nuraz Wan, Bila sy bc tulisan awk ni, sy tertnya, adakh suami awk asalnya non mslim dn kluarganya jg non mslim dn dlm cubaan menarik suami pd agama asal? Klu mcm tu, x bnyk yg bolh awk buat.

Selain berdoa bnyak², sbb hidayah itu milik Allah.. mcmn kita cuba, klu mmg tiada hidayah, dia xkn kmbali juga.. Tp buatlh apa yg awk fikir patut, tp bersedialh juga utk ank yg bakal lahir, jgn mnaruh harapn besar sgt, takut besar jg kecewa awk nnti.

Intan, Taknyah le bawa berubat dah suami biarkn awak dgn baby terkotang kating..bina hidup baru..klu mak dia adik2 suami tak suka pastu ada perempuan luar plak baik angkat kaki..suami awak dh mkn mcm2 baik awak selamatkn akidah awak terlebih dahulu..kang punyalah kebulur nk suami blik takut akidah awak pun terpesong.

Sumber : krt