Sy xcntik tp manja, sbb tu rmai suami org tergiilakn sy. Diorg ckp isteri suka bebel lyn kasar

Foto sekadar hiasan. Hai admin & pembaca. Saya ingin menceritakan kisah saya bersama lelaki orang. Ye lelaki orang. Saya seorang yang masih belum berkahwin, lewat 20-an. Saya sudah melakukan dosa besar iaitu berz1na dengan lebih 30++ orang lelaki. Bujang dan lelaki orang. Saya cuma mahu berkongsi cerita. Tolong jangan mrah saya ye.

Sekarang saya sudah bertaubat dan masih belum berkahwin kerana merasakan diri ini terlalu hina untuk didampingi mana2 lelaki kerana masa silam saya. Mungkin juga ini balasan Allah terhadap dosa yang saya lakukan.

Saya ingin bercerita disini untuk semua wanita yang sudah bersuami, sesungguhnya anda perlu kenali suami anda sebenar-benarnya.

80% lelaki akan bohong dan berkata buruk tentang isteri mereka samasa keluar bersama saya. Antara alasan popular lelaki :

– isteri tidak melayan makan minum.

– isteri kuat membebel.

– isteri suka marah2.

– isteri tidak hormat sebagai suami.

– isteri suka tidur awal.

– isteri tidak ikhlas ketika bersama dll.

kebanyakkan lelaki yang saya dampingi menerima panggilan isteri mereka dihadapan saya, ada betulnya. Jelas jeritan dari handphone,

“Abang kat mana  Kenapa tak balik lagi ”

Padahal waktu itu pkul 6 petang, dan lelaki itu baru habis kerja & start jawab panggilan dengan “Assalamualaikum”.

Mana2 lelaki akn terkejut dan terus bergduh dalam handphone. Saya dengar banyak perbualan mereka. Terlalu banyak utk diberi contoh.

Lelaki yang berjumpa dengan saya kadang hanya teman berborak. Kata mereka, saya manja. Seronok berborak. Mereka jemput saya dan kami habiskan masa untuk bercerita. Tidak ada pegang tangan atau apa2 yang lain.

Ada juga suami orang yang macam ni & tak semua yang saya berkawan untuk melepas nafsu semata. Mereka cuma mahu berborak dan lepaskan tekanan kerja. Bila saya tanya kenapa tak berborak dan bercerita dengan wife.

Alasan yang selalu saya dapat :

“tidur awal, balik kerja pun tidak disambut apatah lagi nak berborak”

“balik rumah wife marah2, senyum pun tidak lepas tu terus tido”

“wife tak faham i”

Pengajaran: berkata dengan nada lemah lembut dengan suami anda, dan jadilah seorang yang manja. Lelaki akan suka.

Ada juga lelaki yang saya jumpa mengatakan kebanyakan isteri tidak mahu menunaikan “FANTASI” s3ks mereka. Contoh :

– memakai pakaian dalam yang s3xy sebelum bersama.

– cuba berbagai style.

– main dalam terang (lampu on).

– tidak mahu BJ kerana kotor dan geli (alasan famous).

– kaku (kurang beraksi, tidak mengerang, statik tegak je dll).

– sentiasa period & tiada mood. Contoh ayat dari seorang suami yang saya kenal. “Kalau period, minta puaskan dia menggunakan tangan pun tak nak”.

Ini Menyebabkan lelaki mencari sesuatu yang lain diluar. Bermula dengan live chat di fb, video luc4h, phones3x, dan membawa kepada real s3x diluar. Lebih thrilling dan mengujakan kata salah seorang yang lain.

Mereka rela OUTSTATION bawak saya dan ada yang saya dengar sampai berceraai dengan isterinya disebabkan skandal diluar.

Maafkan saya kerana saya perlu jujur dengan semua wanita. layanan kepada suami is not everything tapi “IT IS SOMETHING” that you should take as important part of marriage.

Jangan cakap sebab perempuan selepas melahirkan anak tidak cantik sampai lelaki cari & makan diluar. Kerana saya bukanlah seorang yang cantik. Benar

Sebab itu saya katakan komunikasi itu penting. Realisasikan fantasi pasangan itu penting. Tanya tentang fantasi suami anda, Dan cuba tunaikan. One thing akan lead to another.

Cegah sebelum prah. Tunaikan walaupon a bit ridiculous selagi tidak mel4nggar hukum Allah.

Ada yang mengatakan lepas ada anak, isteri hanya pentingkan anak. Makan minum suami terabai dll. Makan kena cari sendiri. Walaupon saya faham, lelaki kalau dilayan jadi pemalas dll.

Tapi mereka perlukn perhatian. Sebab lelaki nafsunya 1, nafsu itu termasuk nafsu untuk disayangi dan diberi perhatian.

S3ks apatah lagi menyebabkan sekali lagi suami mencari diluar. Terlalu ramai lelaki yang berstatus suami orang mencari diluar.

Ini cerita benar. Ini pengalaman saya, bukan untuk dibangga & dipertontonkan tapi dijadikan pengajaran.

Kepada puan2 semua, Perhatikan suami anda. Jika dia bercenderung ke luar, slow talk dan tanya apa yang perlu dilakukan untuk membuat dia kembali kepada anda semula.

Macam saya katakan. Komunikasi dua hala sangat penting. KOMUNIKASI. Misalnya anda penat uruskan rumah, bagitahu suami.

Jangan melenting, bercakap dalam nada merayu dan tunjukkan anda betul2 penat. Percayalah lelaki naturally bersikap Pelindung, bila anda nampak lemah, mereka akan mula memahami.

Tak ada husband yang tak sayangkan wife mereka. Tapi, kalau anda marah2 semasa bercakap, mereka juga akan semakin agresif dan ini akan menjadi satu komunikasi yang lemah dan akhirnya dia akan lebih rasa tercabar.

Saya tidak pernah ada niat untuk menjadi isteri kepada lelaki2 orang yang pernah saya jumpa & tidur. Tiada perasaan cinta. Hanya untuk berhibur dan suka antara 1 sama lain memenuhi nafsu.

Ya saya memang Pendosa. Saya tahu. Dosa saya dengan Allah dan saya sudah bertaubat dan semoga Allah menerima taubat saya.

Semoga perkongsian ini membuka mata para isteri & juga para suami. Bersyukurlah dengan kehidupan indah berumahtangga yang sudah Allah aturkan.

Berkomunikasilah dalam keadaan yang tenang. Duduk berbincang apa yang perlu diperbaiki bagi setiap pihak. Terima kekurangan dan cuba baiki at least improve.

Para Isteri, kalau semua ini sudah dilaksanakan. berbagai cara sudah dilakukan tetapi masih juga lelaki2 ini mencari luar. Sedarlah bahawa anda semua adalah bidadari syurga yang Allah berikan dugaan didunia untuk merasa manisnya disyurga.

Doakan saya terus istiqomah dalam perubah diri & menjadi seorang wanita baik. Saya mengharapkan doa dari kalian semua. Terima kasih.

Ini antara respon netizen apabila di tuduh tak pandai melayan suami.

Cik puan ria. Selepas membaca coretan ini, sungguhlah ternyata berkahwin itu dipenuhi tanggungjawab dan komitmen yang besar….

bukan semudah senaraikan keburukan/kekurangan pasangan, kerana isinya perlukn kerjasama kedua suami isteri….

sama sama seronok dan bahagia, sama sama rasa penat, sama sama bekorban, sama sama terkorban… begitulah….

Kalau bertunjangkan nafsu semata, memang tertutuplah segala rasa syukur….

Tapi akak ambik positif confession ko dik…semoga Allah beri hidayah….aamiin…

Aini. Confessor, awak kata awak tak cantik tapi ramai lelaki datang buat luahan perasaan kat awak & siap tidur sama lagi. Ini bukan sebab awak pandai berkomunikasi ya.

Ni sebab awak versi murah/cheap, senang dapat, senang spend masa dgn mana2 lelaki sebab awak tak ada matlamat penting untuk dicapai setiap hari. Masa awak senang2 je diubah ikut kehendak lelaki2 ni.

I hate husband yg kutuk2 isteri dia tanpa usaha utk perbetulkan keadaan. Jangan rasa berbangga yg anda tak cantik tp dikelilingi lelaki2.

If you are so good, much better than their wife, dah lama dah 30++ orang tu kejar awak setiap hari ajak kahwin, melutut depan mak ayah awak merayu nak jadikan awak isteri, nak bertanggungjawab pada awak sebab awak memahami diorg dan diorgkan lelaki yg baik, of course la nak bertanggungjawab. Tapi tak kan? Why?

So, sebelum kutuk para isteri di luar sana awak harus sedar sebenarnya awak dah ditipu. Free je bagi body kat banyak guys. At least pelacur tu ada dapat extra pay. Awak dapat apa ya? Bagi khidmat counselling free dgn package body sekali ke?

Ann. Terima kasih dik atas nasihat… Akak ni bekerja, balik rmh masak, urus rmh, skrg wlu wfh kerja rmh, kerja pejabat, kerja sekolah anak semua 200% atas bahu. Sy xnak cerita bab nafsu @ dlm kelambu biarlah itu km suami isteri saja tau.

Tp lelaki yg baik xcari yg haram di luar apatah lagi bercerita kpd kamu yg tidak halal baginya.

Bayangkan skrg brapa ramai isteri terpaksa mengmbilalih tanggungjawab suami tp syg suami tetap xmenghargai mereka. Pokok pangkal iman di dada.

Madam. Mula2 akak empati dah kat awak, yes everybody deserves a second chance. Bagusnya awak dah insaf, bertaubat.

Tetiba eh panjang lebar awak cerita bab rumahtangga. Macam2 tips ya. Okay now it’s your turn to get a piece of advice dik. Xpanjang pun, 1 ayat je.

‘Sila bernikah dulu, only then you’ll know’.

Artis2 yang cantik jelita pun dikhianati suami dik. Curaang itu satu pilihan. Umpama minum air laut. Takkan pernah kenyang.

Lelaki yang jadi teman tidur awak sebelum ni, depa suka la kat awak, awak manja kan. Yelah, memangla manja… Awak tak uruskan rumahtangga, awak tak beranak, tak rasa kena kena jahit hidup2, kena operate, bengkak susu, tak berpantang, tak jaga anak2 diorang, tak kemas rumah, tak masak 3x sehari, tak basuh berak kencing anak, takde anak2 berpaut di kaki sampai nak melepas pun xsempat. Jantan2 tak guna tu pun syokla.. xperlu tanggung awak, sebab free2 je boleh dapat awak.

Yang haram memang best dik. Selagi belum jadi milik sendiri. Rasa thrilling bila bersama awak, umpama berjaya petik bunga di taman larangan. Bunga kat laman rumah sendiri pulak layu kuyu tak dihiraukan. Sebab lelaki ni fitrahnya mengejar. Bila dah dapat, depa watlek je.

Pokok pangkalnya, kalau jantan2 tu merupakan suami yang baik, diorang takkan cari awak dik. Dan awak takkan dengar rungutan seumpama itu dari bibir seorang suami yang soleh.

Dik, hidup berumahtangga bukan berpusatkan apa yang awak panjang lebar sebut dalam confession awak semata2. It’s farrrr beyond that. The ultimate purpose adalah untuk cari redha Allah. Awak rasa jantan2 yang cari awak tu, Allah redha ke kat dorang?

Edit: Berdoalah dik, andai satu hari ditakdirkan Allah awak bernikah, agar awak tak diuji sebagaimana isteri2 kepada lelaki2 yang datang pada awak..

Nurina. From the perspective of a male sinner, memangla dia cakap isteri semua2 tu, garang, malas, lebihkan anak dan lain2. Of course dia akan burukkan isteri untuk memberi alasan dan laluan dia melampiaskan nafsu pada amni. Takkanla dia nak kata, isteri saya terbaik terhebat di ranjang tapi saya je bernafsu kuda.

There are no good enough reasons for someone to curaang. Not one. Curaang is a choice. Nasihatkanlah para lelaki dengan suara manja amni tu untuk lepaskan isteri2 mereka. They deserved better.
And please buat satu lagi confession once ur married and have kids nanti. maybe then you will see differently.