Suami baik tp tak berduit, sbb tu aku tewas dgn kwn ofis yg berjawatan tinggi smpai terlanjur.

Foto sekadar hiasan. Salam admin boleh tolong siar kn kisah saya. saya pinjam fb adik saya. mintak tlg admin siar kn untuk saya mintak pendapat warga krt. assalamualaikum sahabat krt saya seorang isteri berumur 24 tahun dan perkahwinan baru masuk 3 tahun kulit putih, krus dan boleh dikatakan manis dipandang org, belum mempunyai cahaya mata. Saya ingin meminta pendapat sahabat krt mcm mana untuk bagi tahu suami tentang ape yang saya buat.

kisahnya saya berkawan dengan seorang lelaki ni iaitu teman sepejabat saya orangnya tegap , berotot dan boleh dikatakan hensem jgk.

Pada awalnya niat saya hanya berkawan tapi lama kelamaan ia menjadi serius sampaikan kami terlanjur beberapa kali tanpa pengetahuan suami. dan untuk beberapa bulan ni makin kerap kami terlanjur walau pun di pejabat.

Dia seorang yang berjawatan jugak dan selalunya saya sering pulang lewat alasannya adalah bnyak kerja di pejabat . tapi suami tak tahu ape yang saya buat dibelakang dia..

saya rasa bersalah sangat pada suami dia seorang yang baik , rajin bekerja , solat 5 waktu.

Boleh kata semua kerja rumah suami yang urus kn disebabkan saya selalu pulang lewat dan selalunya saya akan terus masuk ke bilik dan tidur .

baru baru ni kami terlanjur lagi tapi dengan seorang lagi kawannya mean kami bertiga.

saya tak nak cakap, saya cuba berubah tapi setiap kali saya tewas disebabkan pujuk rayu si dia dan kawannya.

saya pernah marah suami sebab selalu dia akan bertanya kenapa kerap kali saya balik lewat . dan macam2 alasan yang saya bagi.

saya kesian tengok dia (suami) kadang2 waktu kami tidur pun saya menangis kenangkan kesilapan saya tapi saya tak boleh nak lawan nafsu saya dan pujuk rayu mereka.

jadi tolonglah warga krt ape yang saya boleh buat untuk elak kn bende ni. saya kesian kn suami saya tapi dalam masa yang sama saya tak dapat elak kn bende ni. tlg jangan kecam saya.

Saya betol2 keliru. mohon pendapat krt ape yang perlu saya buat. terima kasih admin kerana siar kn kisah saya.

KISAH KE 2. Isteri minta ceraai atas alasan nafkah tidak cukup, bila aku tanya ada lelaki lain atau tidak, jawapan dia buat aku terkedu…

Salam min. Macam biasa tolong hide FB aku. perkahwinan kami telah melalui usia 10 tahun dan dikurniakan 3 orang puteri berusia 6 bulan hingga 9 tahun.

Awal bulan Ramadhan ya g lalu aku dikejutkan dengan permintaan dari isteri yg sangat aku sayang dan cinta selama tempoh perkahwinan kami.

Bile ditanye kenapa minta untuk dilepaskan alasannya adalah kerana dah tawar hati dengan perhubungan suami isteri kami.

Alasan lain sudah tawar hati juga adalah kerana sudah memendam lebih setahun disebabkan kami sering bergduh dan sudah jarang berkomunikasi satu sama lain.

Bila ditanya apakah dia mempunyai lelaki lain selain suaminya ini dia jawab bukan disebabkan hadirnya lelaki lain dalam hidup dia. Puas aku memujuk sampai ke saat ini namun dia masih lagi berkeras minta utk dilepaskan.

Kami juga kini sudah tidak lagi tinggal serumah kerana dia membawa diri menyewa rumah lain membawa anak kecil kami berusia yang masih lagi bayi. 2 orang lagi anak kami, kami gilir2 jaga.

walaupun si isteri sudah tiada hati lagi minta utk dilepaskan namun aku masih lagi mendoakan agar si isteri dilembutkan hati utk kembali meneruskan hubungan suami isteri ini.. aku juga memaafkan segala kesalahan n kekhilafan dirinya.

Dah bermacam usaha jugak telah aku buat utk dia kembali kepada aku dan memulakan kehidupan baru kami.. termasuk meluahkan juga masalah kami kepada keluarga mertua dan keluargaku sendiri.

Dari segi nafkah pula aku akui tidak banyak mane yang mampu aku beri kepada isteri namun aku tetap jugak memberi wang kepada isteri untuk kegunaannya berbelanja dan sebagainya.

Aku juga ada membantu melakukan kerja2 rumah seperti basuh baju, sidai baju, basuh pinggan mangkuk.

Bila ada masa terluang aku juga ade menyediakan sarapan dan memasak.. persoalannya apakah sebenarnya yang membuatkan diri dia benar2 nekad untuk meminta dilepaskan.

Dan apakah jika aku melepaskan isteri akan ade peluang kedua utk kami bersatu kembali sebagai suami isteri.

Jauh disudut hati aku masih lagi menyayangi isteri yg dikahwini 10 tahun yang lepas.. apatah lagi mengenangkan anak2 yang masih kecil serta memerlukn kasih sayang dari kedua orang tuanya..

usaha aku yang terakhir adalah berdoa dan terus berdoa semoga Allah dapat memberikan jawapan dugaan yg diberikan kepada diri aku ketika ini dan Allah mempermudahkan segala kesuliitan yg sedang aku alami ketika ini.

Ini antara komen pdas netizen untuk kisah pertama.

Neena.Awak, kalau awak baca comment saya, cuba dapatkan nasihat ustazah yang awak percaya atau rujuk terus ke pejabat agama.

Saya kesiankan suami awak. Kalau saya jadi awak, mungkin saya berterus terang dan minta untuk dilepaskan. Rasa macam tak layak bersuamikan lelaki yang baik.

Tak adil bagi dia dapat isteri yang tak dapat menjaga nafsu dan curaang. Semoga dia mendapat jodoh yang lebih baik dan setaraf dengan dia nanti. (Tapi ni cume personal opinion saya ya)

Jangan lupa bertaubat nasuha ya. Kalau lelaki office itu dugaan untuk awak. Elakkan dari berjumpa dengan si dia atau berhenti kerja.

Semoga awak dan suami sentiasa dalam rahmat Allah.

Comel. Terlanjur ni perkara tak sengaja, ni kalau dah berulang kali siap main bertiga bukan terlanjur dah namanya, tu melacur…xde rasa malu ye…yg jantan dengan kawan dia mmg la sedap pujuk rayu, barang free…

ko yang perempuan ni, yg dah jadi bini orang ni maruah letak mana..kat ofis pun jadi…kalau betul2 kesian kat suami, nak berubah,

benda pertama kau kena buat berhenti keje dan tukar semua contact number…kalau yang tu pun xboleh buat, xpayah sembang pasal nak berubah…

Rose. Office mate awak nak kat awak bukan sebab awak cantik tau, tp sebab awak murah sgt. Kesian suami awak dpt bini macam ni.

Suruh lah suami awak tu berkenalan dgn sy. Walaupun sy ni single mom, sy bukan perempuan murahan macam awak.

Zulaika. Hidup melayan nafsu syaitan sampai bila tu.. xtakut dosa ke? brkali2 plk tu.. boleh pulak tnye apa ptt kau buat.. udah2 lh taubat..

sronok tu skjp je .. xnk jgk taubat baik maati je .. xterampun dosa kau kt suami ..xmustahil jantan2 tu cite buruk psl kau dkt blkg ..xmalu ke..

Liza. Sheram daku bce kesah ko nie.. Ko bini org woii.. Fhm kn diri udah berlaki.. Ape konek lagi ko x sdp ke smpai dua batng ko sumbat dlm sekuki kamu

Aku bce tdi tiber travel jauh Sgt nieko mcm xda maruahh lakk kn.. Mcm dlm filem lucah kunun² hebat laa tuh smpai layan dua lelaki dlm stu mse perhh hbt nokk.

Helokk ko mampos lagi baek laa.. Dpt suami baekk isteri mmc gambang.. Geli aku dega kesah ko nie.. Boodh tuh simpan sikit lahh